Turing test (kinda)

(1):

You broke my soul
the juice of eternity,
the spirit of my lips.

(2):

Line of refugees
the smallest child
carries a centipede.

(3):

Scattered sandals
a call back to myself,
so hollow I would echo.

Λογικά σας πήρε περίπου 6 δευτερόλεπτα να διαβάσετε μέχρι εδώ.

Έχετε άλλα 54 για να αποφασίσετε (χωρίς κλεψιές του στυλ Google, και όσοι γνωρίζουν τα ποιήματα δεν παίζουν) ποιο από τα τρία αυτά χαϊκού είναι γραμμένο από μηχάνημα. :)

update: το 1 και το 3 είναι γραμμένα από το πρόγραμμα Cybernetic Poet, κατόπιν “εκπαίδευσης” ώστε να παντρεύει το στυλ των ποιητών Ray Kurzweil (δημιουργού του προγράμματος) και Kimberly McLauchlin (το 1), και των John Keats και Wendy Dennis (το 3). To 2 είναι γραμμένο από τον Ernest Berry.

RSS feed | Trackback URI

42 Comments »

Comment by Costantina
2006-05-09 20:19:11

“Έχετε άλλα 54…”

Νομίζω ότι θα πρέπει να δώσεις παράταση. Η μπλογκόσφαιρα κοιμάται (aka blogspot & monitor).

:)

 
Comment by thas
2006-05-09 20:24:30

Δεν είναι το πρώτο, γιατί δεν βάζουμε πρώτο το ζητούμενο. (λέμε τώρα, εγώ τουλάχιστον δεν το κάνω)
Μας μένουν δύο. Το πιο φτωχό είναι το μεσαίο. Θα ψήφιζα το τρίτο, που είναι το πιο ποιητικό αλλά τελικά θα πω το δεύτερο για να αποδείξω την υπεροχή των ανθρώπων.

Μαλακία σκέψη έκανα;

 
Comment by un certain plume
2006-05-09 20:25:22

Νομίζω ότι το τεστ είναι παγίδα. Και τα τρία είναι τόσο φριχτά, που δεν μπορεί παρά να έχουν γραφτεί από ανθρώπους.

 
Comment by Kwstis
2006-05-09 20:27:15

Συμφωνώ με το thrass ότιδεν είναι το πρώτο. Αλλά εγώ διαλέγω το 3ο. Δεν μπορώ να το δικαιολογήσω…. Απλά αυτό μου έκατσε…

 
Comment by j95
2006-05-09 20:29:36

Νομίζω ότι θα πρέπει να δώσεις παράταση. Η μπλογκόσφαιρα κοιμάται (aka blogspot & monitor).

Εννοώ ότι πρέπει ο καθένας να δώσει απάντηση σε 60 δευτερόλεπτα (για να είναι σχετικά αυθόρμητη). ;)

Το ποτάμι θα τσουλήσει later.

 
Comment by Sraosha
2006-05-09 20:32:38

Το πρώτο. Μυρίζει σημασιολογικό πεδίο: soul, eternity, spirit — και τα ρέστα ρίγανη.

 
Comment by thas
2006-05-09 20:41:44

Θα συμφωνήσω με τον Sraosha γιατί ο άνθρωπος δε ρισκάρει. Ξέρει τι λέει.

 
Comment by eparxiakosaloni
2006-05-09 20:47:31

το 2 ?

 
Comment by elias
2006-05-09 21:04:25

Το Turing Test είχε επιτυχία, δεν μπορώ να ξεχωρίσω ποιό είναι απο μηχανή (δεδομένης της ιδιόμορφης δομής των haiku). Μιλάμε για AI, lol.
Αλήθεια, υπάρχει haiku generator?

 
Comment by alombar42
2006-05-09 21:07:48

Ψηφίζω το τρίτο: κανείς δε θα έφτιαχνε ένα χαϊκού-generator χωρίς λίγο σασπένς :)

 
Comment by alombar42
2006-05-09 21:11:57

Με την ευκαιρία, όταν έψαχνα για το jabberwocky του Λούις Κάρολ, βρήκα κάτι σχετικό εδώ

 
Comment by avatar
2006-05-09 21:43:47

Ωραίο τεστ. Δεν είμαι εξοικειωμένος με αυτά γιατί δεν έχω διαβάσει πολλά χαϊκού (μάλλον κανένα) και ούτε είναι το στυλ μου αλλά ψηφίζω το πρώτο γιατί είναι το μόνο που δε μου δημιουργεί μία εικόνα στο μυαλό μου. Μου φαντάζει κενολογία.

Μπορεί το όλο τεστ να είναι παγίδα και να είναι και τα τρια αλλά ενώ το πρώτο θα μπορούσε να είχε γραφεί κι από άνθρωπο θα μου έκανε πολύ εντύπωση αν τα άλλα δύο (ειδικά το δεύτερο) τα είχε γράψει μηχάνημα…

 
2006-05-09 21:50:59

Turing test ε;
Το δεύτερο μ’αρέσει…
Ψηφίζω το πρώτο.

 
Comment by null
2006-05-09 22:49:29

to 3

 
Comment by cyrusgeo
2006-05-09 23:47:46

Με μπερδεύεις… Νομίζω πως κανένα από τα τρία δεν είναι σωστό χαϊκού.

 
Comment by jim_hellas
2006-05-10 00:07:08

Δεν ξέρω τι είναι χαϊκού, αλλά αυτό που δεν μου κολλάει είναι το 3… :S

 
Comment by Thrass
2006-05-10 01:23:54

Ούτε εγώ ξέρω τι είναι χαϊκού, αλλά το δεύτερο μου φαίνεται κάπως λαλημένο, οπότε…

ΥΓ. Κωστή, δυστυχώς, όταν διάλεγα το nick μου, δεν είχα σκεφτεί ότι θα γινόμουν αιτία να μπερδεύουν το Thas εξαιτίας μου (και έχει ξανασυμβεί).

 
Comment by talos
2006-05-10 01:55:58

το τρία είπα
μετά έψαξα γύρω
βρήκα τις πηγές

πλέον δεν μπορώ
να πω περισσότερα
για το θέμα μας

 
Comment by thanos
2006-05-10 03:36:09

Είστε
όλοι
ζώα

(Λεβέντης)

 
Comment by penguin_witch
2006-05-10 08:19:51

Εμένα μου έκανε το τρίτο. Απο εκεί και πέρα - αντιδιαισθητικά το πρώτο.
(και θα είναι το δεύτερο τελικα ;) )

 
Comment by Angelos
2006-05-10 09:06:43

All three of them, are writen from a machine for what is a human but a complicated machine ?

All theree of them, are writen from a human for what is a computer but a tool of men to write poems ?

Angelos.

 
Comment by Harry
2006-05-10 11:18:09

Το 3. Σε σχέση με τα άλλα 2 είναι το μόνο χωρίς κεντρικό νόημα. Το catch δεν θα περίμενα να είναι στην σύνταξη.

 
Comment by Harry
2006-05-10 11:23:09

Θα μου πεις τώρα σουρεάλ είναι και δεν το πιάνεις. Ε, είναι και to πιο πιθανό όμως να έχει βγει από καμιά context free grammar.

 
Comment by diafanos
2006-05-10 11:50:19

1

 
Comment by Κωστής
2006-05-10 13:25:25

Thrass, έχεις δίκιο και sorry! Αλλά εκείνη την ώρα είχα κλείσει μπροστά στην οθόνη κανά 7ώρο και το χειρότερο χωρίς καφέ….

 
Comment by wetex
2006-05-10 13:31:36

to 3 leme…..

 
Comment by Costantina
2006-05-10 13:31:40

Μαλακία παιχνίδι είναι. Έφυγε το βλαμένο και μας άφησε από χθες να σπαζοκεφαλιάζουμε.

Άντε ρε, θα μας πεις κι εμάς που δεν ξέρουμε να ψάχνουμε το google?

 
Comment by ελένη
2006-05-10 14:37:22

το πρώτο σίγουρα. Είναι απαίσιο. Το τρίτο είναι τέλειο. Αν μας πεις ότι το τρίτο το έκανε υπολογιστής, θα σκάσω!

 
2006-05-10 15:52:20

… αν αυτή είναι η απάντηση, δεν πρόκειται για το κλασσικό Turing test - λόγω της εκφώνησης (ποιό από τα τρία), που “εισάγει μια τύφλωση” στην αποτίμηση.

 
Comment by Sraosha
2006-05-10 16:06:51

Ναι ρε κωλόπαιδο! Καλά λέει το Μαύρο πρόβατο. :-Ρ

Χαμένε, άκου κει “ποιο”, πες “ποια” αν είσαι άντρας! Αλλά δεν είσαι, ξέρω τι είσαι! Νεοτάξ ραγιάς. Φτου σου, ρε. ;-)

 
Comment by m13
2006-05-10 16:39:14

εγώ του το είπα ότι παγίδα δεν έπρεπε να παίζει.

Πάντως, το βρήκα!
Το φαντάστηκα από το νόημα…σιγά μην έγραφε ο υπολογιστής γι αυτό :)

 
Comment by thas
2006-05-10 17:32:00

ΑΙΣΧΟΣ. ουουουου ρε! Με εκφώνηση-παγίδα δέσμευσες σ’ αυτόν τον ιστοτόπο της ντροπής τα συναρπασικότερα πνεύματα του δικτύου, τα οποία κατέθεσαν αφελώς την άδολη κίνηση του πνεύματός τους. Ντροπή. Τα λεφτά μας πίσω. Να επέμβει εισαγγελέας, να ανοίξει τα ψυγεία. Να φανούν οι σφραγίδες από τα ληγμένα χαϊκού.

 
Comment by Costantina
2006-05-10 18:34:06

Γι΄αυτό δεν απάντησα. Υπήρχε περίπτωση σ΄αυτό μπλογκ να έπαιζε παιχνίδι της προκοπής (aka iq

 
Comment by Costantina
2006-05-10 18:37:40

επειδή μου έφαγε το κόμμεντ (που μάλλον λογοκρίθηκε, αλλά τεσπα) το συνεχίζω

aka iq

 
Comment by Costantina
2006-05-10 18:38:23

ρε φίλε κουράστηκα. Μου ΄χει γαμήσει τα κόμμεντ. Βαρέθηκα.

 
Comment by j95
2006-05-10 23:33:44

Μα δεν είπα πουθενά πως ήταν μόνο ένα. ;)

 
Comment by thanos
2006-05-11 02:55:20

Είπες “ποιό”, το οποίο υποδηλώνει ένα, ή καλύτερα το πολύ ένα.
Αν έλεγες “ποιά” θα ήταν τουλάχιστο ένα (ή κανένα).

 
Comment by alombar42
2006-05-11 08:08:05

Κι έτσι δεν υπάρχουν νικητές, υπάρχουν μόνο μη-νικητές και χαμένοι :)

Οσοι δεν είπαν το 2ο, είναι μη-νικητές.
Οσοι είπαν το 2ο, είναι χαμένοι.

 
Comment by alombar42
2006-05-11 08:24:21

Οταν ήμουν μικρός και περνούσαμε από σκάφη τύπου νεοπλούτ, ο πατέρας μου έλεγε:
Μόνο αυτό δεν είναι δικό μας, όλα τα άλλα είναι ξένα :)

 
Comment by Tero
2006-05-11 21:01:00

Costantina (and to whom it may concern), για να γράψεις το < ή το > (φαντάζομαι ένα απ’ αυτά ήθελες) σε σχόλιο, θα πρέπει να το γράψεις ως &lt; ή &gt; αντίστοιχα. Ο λόγος είναι ότι το < και το > έχουν ειδική χρήση στη γλώσσα HTML, και όταν θες να εμφανίσεις αυτά τα ίδια, πρέπει να τα γράψεις με… πλάγιο τρόπο. :)

Tero

 
Comment by bigfatopinion
2006-05-14 22:37:27

Συνειδητοποιείς φυσικά ότι η “εκπαίδευση” που αναφέρεις, αν περιέχει πχ. ένα markov chain ή κάτι παρόμοιο, απλά μεταφέρει την ανθρωπινότητα των ποιητών που αφορά στο πρόγραμμα.

Ακόμα και αν το τελικό ποίημα είναι τέλειο, το πρόγραμμα δεν δημιούργησε κάτι που δεν είναι συνάρτηση της κατασκευής του και της “βιβλιοθήκης” εκμάθησης του. Τα οποία αμφότερα δημιούργησαν άνθρωποι, και δη ταλαντούχοι.

Όταν κατασκευαστεί ένα πρόγραμμα που να τα παράγει αυτά χωρίς “εκμάθηση” με corpus ποιητικό και συνάφειες περασμένες από ανθρώπους, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για αυθεντική ρομποτική ποίηση.

Υ.Γ Για τα πλαίσια της avant guarde η δίακριση έχει ξεπεραστεί εδώ και 90 χρόνια, btw. Ποιήματα κατασκευάζονται με πολύ πιο τυχαίες διαδικασίες, όπως cut-up, ή με ανακάτεμα τράπουλας και i-ching. Μέρος της αναλυτικής δύναμης της τέχνης είναι στον αποδέκτη. Doh!

 
Comment by bigfatopinion
2006-05-14 22:54:12

btw:

Το 2 μου φάνηκε αμέσως σαν αυθεντικό ποίημα, λόγω του ειρμού του και της ποιητικότητας της έκφρασης.

Το 1 το απέρριψα αμέσως, για το 3 δεν ήμουν σίγουρος, με χάλαγε η πρώτη γραμμή.

 
Name (required)
E-mail (required - never shown publicly)
URI
Your Comment (smaller size | larger size)
You may use <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> in your comment.