διευκρίνιση προς εθνίκια
Η διαφωνία μου μαζί σας -και θέλω να γίνει σαφές αυτό- βρίσκεται σε δύο επίπεδα.
Το ένα επίπεδο είναι αυτό των αρχών, στο οποίο ΟΚ είμαστε αντίπαλοι: εσένα σε χαλάνε οι μικτοί γάμοι, εμένα δε με νοιάζουν. Προφανώς δε θα συνενοηθούμε.
Το άλλο επίπεδο όμως είναι αυτό της συλλογιστικής, και αυτό κράζω. Έχεις τις αρχές σου ρε φίλε. ΟΚ. Σταμάτα να διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα και να τις συνοδεύεις με ΕΝΑ σωρό τζιριτζάντζουλες για να τις κάνεις πιο επιβλητέες. Για παράδειγμα αν οι Τούρκοι μας απειλούν τώρα, το να ανταπεξέλθουμε *ΔΕΝ* προϋποθέτει αναγκαστικά ότι όλοι πρέπει να πιστεύουμε σε ένα ψευδές παρελθόν. Χέσε μας που πρέπει να πιστεύει ο κόσμος ότι οι Τούρκοι είναι ανθρωπόμορφα κτήνη, τη στιγμή που αρκεί ο κόσμος να πληροφορηθεί ότι έχουν 1.000.000 στρατό και έχουν τις Χ θέσεις. Χέσε μας που φταίνε οι Αλβανοί για το ότι τα κλωστήρια της Νάουσας μετακόμισαν στη Βουλγαρία και την Κίνα. Χέσε μας που σου χρωστάει η ανθρωπότητα σύνταξη. Χέσε μας που σου χρειάζεται ολόκληρη παγκόσμια συνωμοσία στο κατόπι σου για έχεις το μαύρο σου το χάλι. Κάνε μας τη χάρη να πούμε και ωρίμασε λιγουλάκι.
Αυτά.
July 3rd, 2007 at 9:34 pm
ta ‘xeis grapsei dyo fores epithdes?
July 3rd, 2007 at 9:50 pm
ohi, aplos etsi enishyei ta epiheirimata tou
July 3rd, 2007 at 9:58 pm
ποιες δύο φορές;
July 3rd, 2007 at 9:58 pm
α…
July 3rd, 2007 at 10:23 pm
ok.
July 4th, 2007 at 9:05 am
Kαί γαμώ τά σχόλια! χαχαχαχα!
July 4th, 2007 at 9:09 am
Α! Συμφωνώ κι εγώ σε αυτό: Το άλλο επίπεδο όμως είναι αυτό της συλλογιστικής, και αυτό κράζω. Έχεις τις αρχές σου ρε φίλε. ΟΚ. Σταμάτα να διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα και να τις συνοδεύεις με ΕΝΑ σωρό τζιριτζάντζουλες για να τις κάνεις πιο επιβλητέες. Βλέπεις π.χ. τόν Αλαβάνο νά κράζει Καρατζαφέρη γιά αντιδημοκρατισμό καί στά καπάκια νά μεγαλοστομιάζει γιά τήν έμπνευση πού ακόμη τού δίνει η μεγάλη σοβιετική μαμά.
Άς κρατηθούμε γατζωμένοι στίς ιδέες μας, περισσότερο όμως στήν αλήθεια καί τήν συνέπεια.
July 4th, 2007 at 11:05 am
Πραγματικά σωστό. Και όσοι βλέπουμε τις ανελευθερίες στην Τουρκία, επαγρυπνούμε ΔΙΠΛΑ, όχι μόνο για τη “Τουρκική απειλή”, αλλά και για την εσωτετική απειλή να χάσουμε τις δικές μας ελευθερίες, με αποτέλεσμα να γίνουμε ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ μία δεύτερη Τουρκία. Η μάχη δεν είναι πια, μεταξύ εθνών αλλά μεταξύ αρχών. Κι αυτό επίσης μας προστατεύει από όσους θέλουν να διαστρέψουν τις αρχές στο όνομα του έθνους.
(Το ξέρω ότι τα ξέεερεις, αλλά είπα να κάνω ένα σχόλιο για το ευρύ κοινό, που… προβλέπω να έρχεται εδώ ΠΟΛΥ περισσότερο, μετά τα… χθεσινά συμβάντα).
Και χαιρετίζω τον αξιοπρεπή Βαγγέλακα, με τον οποίο οι διαφορές σε θέματα ιδεών, ποτέ μα ποτέ δεν οδήγησαν σε προσωπικές επιθέσεις!
July 4th, 2007 at 11:34 am
Μα ο Βαγγέλακας άμα έχεις προσέξει δεν είναι κανένας μαλάκας, μπορείς να κάνεις σοβαρή συζήτηση μαζί του.
July 4th, 2007 at 1:46 pm
Ζήτω ο Βαγγέλακας και κάθε τι μοναδικό σε αυτό τον κόσμο (ζήτω και ο Τέως)
July 4th, 2007 at 2:11 pm
Γειά σου καί σένα Omadeon… Πολλές όχι αφηρημένες ευχές αλλά (τό περιορίζω σέ) ευχές δροσιάς. Μού είχε φανεί κάπως ιδιόρρυθμο τό ύφος σου κάποια στιγμή, προσπάθησα νά σέ ειρωνευτώ αλλά δέν “εκτραχηλίστηκες” καθόλου…
Δυσθεώρητε, (εντάξει, σχεδόν δίμετρος είσαι, αλλά μήν τό παίρνεις πάνω σου!) μήπως μέ κατατάξατε σέ υποψήφιο είδος γιά μουσείο μπενάκη;
j., danke. (άν καί τό θέμα μαλακίας μου, σέ ένα γειτονικό σου πόστ μάλλον σέ εκθέτει! χαχαχα!)
July 4th, 2007 at 3:52 pm
“ohi, aplos etsi enishyei ta epiheirimata tou”
εντάξει, θέλω ήχο για να απαντήσω “ιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι ου ααααααα”
July 4th, 2007 at 11:26 pm
Άλλο ένα σημείο στο οποίο δυσφορώ όταν ακούω έναν χριστιανό ή χμμμ… εθνικιστή να μιλά για την ιδεολογία του είναι η πεποίθηση ότι η ιστορία είναι ένα χαλί που στρώθηκε για να πατήσει πάνω το αβρό ποδαράκι της η Ιδέα του - είτε είναι η Εκκλησία είτε το Έθνος.
Την έχω σε μεγαλύτερη εκτίμηση την Εκκλησία γιατί είναι παλαιότερη και ποιο δουλεμένη από το κατασκεύασμα του έθνους αν και ο μαξιμαλισμός της είναι ασύμμετρος με τον εθνικό: το έθνος διεκδικεί πανάρχαιες ρίζες αλλά δεν προσπαθεί να εξηγήσει την δημιουργία του σύμπαντος με “εθνικούς” όρους.
Τελοσπάντων, όλοι σε μια παραμύθα ζούνε, κάθε ιδεολογία είναι μία διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Τουλάχιστο ας έχουμε ηπιότητα και να αποδεχόμαστε τον άλλο κι ας μη συμφωνούμε. Τουλάχιστο ας μην πιστεύουμε αυτά που πιστεύουμε, να έχουμε τα εργαλεία που θα μας επιτρέψουν να δούμε ότι η ιδεολογία μας είναι μία κατασκευή, μία απόπειρα ερμηνείας του κόσμου και ότι ο κόσμος θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά και ανεξάρτητα από τους όρους με τον οποίο εμείς τον ερμηνεύουμε.
July 5th, 2007 at 12:23 am
παροράματα: ποιο δουλεμένη —> πιο δουλεμένη. Της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά.
July 5th, 2007 at 9:40 am
να έχουμε τα εργαλεία που θα μας επιτρέψουν να δούμε ότι η ιδεολογία μας είναι μία κατασκευή, μία απόπειρα ερμηνείας του κόσμου και ότι ο κόσμος θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά και ανεξάρτητα από τους όρους με τον οποίο εμείς τον ερμηνεύουμε
Συμφωνώ. (χέστηκες τό ξέρω! χαχαχα!)
Επίτρεψέ μου νά πώ ότι αυτό πού παραθέτω φαίνεται νά στηλιτεύει περισσότερο τόν μαρξισμό παρά κάτι άλλο. Μέ τά ελάχιστα πού γνωρίζω.
July 5th, 2007 at 11:47 am
O καθένας κάνει τη δική του ανάγνωση στα κείμενα και έχει τις δικές του προσδοκίες. Προσωπικά αυτά που έγραψα τα έγραψα έχοντας στο νου μου τη συλλογική παράκρουση που λέγεται θρησκεία και την ακόμα μαζικότερη που λέγεται έθνος γιατί είναι παράγοντες πολύ πιο ισχυροί στην ζωή μας απ’ ό,τι ο μαρξισμός. Η ελληνική εθνική συνείδηση (με ό,τι τη συνοδεύει) παίζει μεγαλύτερο ρόλο (και έχει ευρύτερο φάσμα αποδοχής) από την μαρξιστική.
(Πού παίζει μεγαλύτερο ρόλο; Ασφαλώς όχι στον τρόπο που κουρεύομε το γκαζόν. Σίγουρα ναι στις προσδοκίες/απαιτήσεις που έχουμε από την πολιτική ηγεσία της χώρας σχετικά με την εξωτερική, την εκπαιδευτική, την μεταναστευτική πολιτική, π.χ.)
July 7th, 2007 at 12:44 am
Ενδιαφέροντα όσα λες, τουκιθεμπλόμ.
Αυτές τις μέρες έχω πήξει, αλλά και.. μ@λ@κιστεί αφάνταστα με διάφορα “μπλογκοειδή φαινόμενα” κ.ο.κ.
αλλά λέω κάποια στιγμή να… ασχοληθώ με κάτι σαν “Zero Knowledge Approach to the Understanding of Ideologies”.
Δηλαδή, οι περισσότεροι ιδεολόγοι, “ερμηνεύουν τον κόσμο σύμφωνα με υπάρχουσες θεωρίες”. Στην πραγματικότητα, χρειάζεται όταν ασχολείσαι με τις ιδέες άλλων (π.χ. θρησκείες) να ξεκινάς από μηδενική βάση, ή ΚΑΜΙΑ υπάρχουσα θεωρία, ακολουθώντας τις “λογικές κατασκευές” εκείνου που διαβάζεις, και εξάγοντας συμπεράσματα _μόνο_ βάσει αυτών (χωρίς βέβαια να πιστεύεις και τα “αξιώματα” όσων διαβάζεις). Εκπληκτικά πράματα, τότε, βγαίνουν στην επιφάνεια, αντιφάσεις που οι “πιστοί” ούτε καν φαντάζονται.
π.χ.
Εγώ ρε παιδιά ΑΚΟΜΗ περιμένω απάντηση για τη Λογική μου Απόδειξη ότι ο Ιησούς δεν ήταν “ο Υιός του Θεού”, από χριστιανό, αλλά… ματαίως. (Ο j95 πρέπει να την ξέρει: Πολύ περιληπτικά, αν τα 23 χρωμοσώματα εκ πατρός του Ιησού ήταν μη-ανθρώπινα, τότε δεν ήταν άνθρωπος, και αν ΗΤΑΝ ανθρώπινα, τότε δεν ήταν “θεός”, οπότε το ορθόδοξο δόγμα “ΚΑΙ Θεός ΚΑΙ άνθρωπος” είναι αντιφατικό).
(παραδέχομαι βέβαια ότι ξεκινάει κανείς από μηδενική βάση ΕΧΟΝΤΑΣ στο νου του και “background knowledge” -εν προκειμένω, στοιχειώδη βιολογία, αλλά η “μηδενική βάση” ισχύει με την έννοια ότι δεν υποθέτεις τίποτα εκ των προτέρων για το σύστημα ιδεών που αναλύεις, ούτε προϋπάρχουσες θεωρίες - ανάλυση - παράλυση κλπ).