εργάτη πολέμα σου πίνουνε το αίμα
διακόπτω την κανονική ροή του blog γιατί με κάτι τέτοια μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι
Στις 4-12-2007 η Ελευθεροτυπία κυκλοφόρησε με το ακόλουθο πρωτοσέλιδο:

Το άρθρο που βρίσκεται στις οικονομικές σελίδες της εφημερίδας, εξηγεί ότι η είδηση βασίζεται σε στοιχεία της ICAP (δε λέει ποια ακριβώς στοιχεία) και σαν βασικά συμπεράσματα παραθέτει τα εξής:
- Οι 26.000 επιχειρήσεις που αφορούν τα στοχεία της ICAP, αύξησαν τα προ φόρων κέρδη τους κατά 60%, στο συνολικό ποσό των 8.6 δις ευρώ, ή 12.9 δις ευρώ αν συνυπολογιστεί ο χρηματοοικονομικός κλάδος (που δεν περιλαμβάνεται στα στοιχεία της ICAP).
- Το μέσο μικτό κέρδος ανά εργαζόμενο είναι 44.000 ευρώ.
- “Η αύξηση των κερδών τροφοδοτείται κυρίως από το «δώρο» της κυβέρνησης προς τις επιχειρήσεις μέσω της μείωσης της φορολογίας. Το 2006, δεύτερη χρονιά της μείωσής τους, οι φορολογικοί συντελεστές έπεσαν στο 29% (32% το 2005 και 35% το 2004) και το 2007 θα καταλήξουν στο 25%. Στην αύξηση των κερδών συμβάλλουν τα μεγάλα περιθώρια κέρδους λόγω των υψηλών τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών, η αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης και οι υπεραξίες από το Χρηματιστήριο. “
Φυσικά σε όλα αυτά αντιπαρατίθενται οι μισθοί των 700 ευρώ και οι πενιχρές αυξήσεις του 3-4% που δίνει η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να φαντάζει πολύ φυσιολογική η χρησιμοποιούμενη φρασεολογία (”δώρα στους αγαπημένους της”, “η κυβέρνηση της σεμνότητας και της ταπεινότητας” κ.ο.κ.).
Για πολύ κακή τύχη της “Ελευθεροτυπίας” συμβαίνει να έχουμε 2007 και να μπορεί ο οποιοσδήποτε να διαβάσει τα “στοιχεία της ICAP” στο site της ICAP όπου θα βρείτε την αναφορά “Η Ελλάδα με αριθμούς 2008″. Εκεί τα λέει λίγο διαφορετικά από την Ελευθεροτυπία.
Πρώτα απ’ όλα από την εισαγωγή της έκθεσης κάνει σαφές ότι το 50% των κερδών προ φόρων είναι τα κέρδη του ΟΤΕ(αν δεν υπολογιστεί ο ΟΤΕ, οι υπόλοιπες εταιρείες έχουν αύξηση κερδών προ φόρων 36.2% αντί για 60%[1]). Μάλιστα η μεγαλύτερη εταιρεία της Ελλάδας, που είναι τα “Ελληνικά Πετρέλαια” μείωσε τα κέρδη της κατά 38%[2] (παρά τις πολύ υψηλές τιμές του πετρελαίου, παρατηρώ ειρωνικά). Όλα αυτά δεν αναφέρονται καθόλου στο άρθρο της Ελευθεροτυπίας.
Δεύτερον, η πολύ μεγάλη αύξηση των κερδών αποδίδεται κυρίως στο ότι εταιρείες που πέρυσι ήταν ζημιογόνες φέτος εμφάνισαν κέρδη[1]. Άμα πέρυσι είχα ζημιές 5 ευρώ και φέτος πέτυχα κέρδη 1 ευρώ, έχω αύξηση κερδών 6/5 = 120% αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχω υπερκέρδη! Σημαίνει ότι το νούμερο της ποσοστιαίας αύξησης των κερδών δεν είναι το καλύτερο για να περιγράψει τι ακριβώς έγινε. Το άρθρο της “Ε” για τους δικούς του λόγους δέχεται την επίδραση αυτού του φαινομένου μόνο στον… αγροτικό τομέα, παρ’ όλο που όπως είπα μόνο και μόνο στον ΟΤΕ που συμβαίνει διπλασιάζει το δείκτη.
Τρίτον, τα μεν μικτά κέρδη ανά εργαζόμενο είναι όντως 44.000 ευρώ, αλλά τα καθαρά κέρδη ανά εργαζόμενο είναι 10.000 ευρώ[3], και σε ορισμένους τομείς ακόμα μικρότερα (π.χ. στις Μεταφορές και Επικοινωνίες 2000 ευρώ, ενώ τα μικτά είναι 53000[4]). Αυτή τη λεπτομέρεια δεν θεωρεί σκόπιμο να την αναφέρει η Ελευθεροτυπία. Αντιθέτως αναφέρει ότι ο μέσος εργαζόμενος στοιχίζει στην εταιρεία λιγότερα από 10.000 ευρώ, νούμερο που πραγματικά απορώ πού ακριβώς το βρήκε.
Η έκθεση λέει κι άλλα ενδιαφέροντα αλλά δεν είναι δική μου δουλειά να την παρουσιάσω. Να διευκρινίσω ότι κι εγώ είμαι κατά της ανισοκατανομής του πλούτου και πιστεύω ότι όντως έχουμε πρόβλημα χαμηλών μισθών κλπ[m]. Όμως είμαι και κατά του φθηνού εντυπωσιασμού, πολύ περισσότερο όταν αυτός βασίζεται σε ανακρίβειες.
[1] Greece in Figures 2008, σ. 3
[2] ο.π., σ. 16
[3] ο.π., σ. 14
[4] o.π., σ. 149
——
[m] βέβαια να σημειώσω ότι προσωπικά ούτε 50 ευρώ δε θα έδινα σε κάποιον για να μου κάνει τις περισσότερες από τις δουλειές των 700 ευρώ, μια και οι δουλειές αυτές παράγουν αέρα κοπανιστό. Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι βασικά η υπανάπτυξη και η έλλειψη καινοτομίας, το ότι η δεύτερη βασική επιχειρηματική δραστηριότητα που είναι η αρπαχτή[m^2] δε μοιράζει ακριβοδίκαια τη μπάζα είναι μάλλον φυσιολογικό.
[m^2] πρώτη βασική επιχειρηματική δραστηριότητα είναι η κλοπή του δημόσιου χρήματος και σε αυτή μετέχει το μισό εργατικό δυναμικό και οι περισσότερες επιχειρήσεις.
December 7th, 2007 at 6:56 am
To m είναι όλο το ζουμί. Πρόσθεσε ότι στη χαμηλή ανάπτυξη το κράτος στραγγαλίζει και τις μικρές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών που θα μπορούσαν να προσφέρουν δουλειά, με την υψηλή φορολογία αλλά κυρίως με την ανοήτως προστατευόμενη εργασία.
December 7th, 2007 at 6:56 am
Το [m] τα λέει όλα.
December 7th, 2007 at 7:24 am
Βαλε τωρα και τα μαυρα εσοδα κυριως μικρων επιχειρησεων με τους βοηθους τους, ολα χωρις αποδειξη (ταβερνες, λαικη αγορα, βουλκανιζατερ, τσαγγαρηδες, μπογιατζηδες, ηλεκτρολογοι, φροντιστηρια, καφετεριες, καφενεια, σουβλατζιδικα …) και εχω την αισθηση οτι μακαρι το 40.000 καθαρα η ακομα και το 55.000 καθαρα κερδη ανα κεφαλι εργαζομενου να ηταν η αληθεια…
December 7th, 2007 at 7:31 am
Στον υπολογισμο μου ενσωματωνω τα μαυρα εσοδα του σκυλαδικου, αυτουνου του τυπου που νοικιαζει ομπρελες στην Μυκονο η σε οποιαδηποτε αλλη παραλια, του κουλουρτζη/λουκουματζη που περναει απο την παραλια, των ενοικιαζομενων δωματιων στα νησια και ολων των μαγαζιων, μικροπωλητων γυρω απο την Πλακα/Μοναστηρακι που πουλανε τσολιαδακια και χαντρες, ελβετικους σουγιαδες, τηλεκαρτες και κλεμενα κινητα και εκτινασω το μεσο κερδος ανα εργαζομενο στα 2.5 τερα-τρις ευρω.
December 7th, 2007 at 7:39 am
Με τα μαυρα εσοδα δε δυο ακομα συμπαθων επαγγελματικων ταξεων οπως φωτογραφος σκυλαδικου, ο φωτογραφος γαμων, βαφτισιων, παιδικων παρτι, σχολικων εκδηλωσεων και τα αντιστοιχα της εκκλησιας (εξοδα ταφης, γαμου, εξορκισμοι, βαφτισιων, ταματα, αγιασμοι, εγκαινια…) το μεσο κερδος ανα εργαζομενο παει στα 49 τετρακις εις την 67 παραγοντικο ευρω ανα ημερα!
December 7th, 2007 at 8:03 am
Don’t Kiss The Frog » εργάτη πολέμα σου πίνουνε το αίμα…
Από την αξιοπιστία του ελληνικού τύπου ως το χάλι της ελληνικής οικονομίας….
December 7th, 2007 at 9:17 am
–βέβαια να σημειώσω ότι προσωπικά ούτε 50 ευρώ δε θα έδινα σε κάποιον για να μου κάνει τις περισσότερες από τις δουλειές των 700 ευρώ, μια και οι δουλειές αυτές παράγουν αέρα κοπανιστό–
Μόνο που όλη τη δουλειά την κάνουν αυτοί που πληρώνονται με 700 ευρώ. Αέρα κοπανιστό παράγουν τα φρεσκομαστεράκια - τουλάχιστον μέχρι να μάθουν τι σημαίνει “εργάζομαι”. Σε κάποιους αυτό παίρνει τρία με τέσσερα χρόνια.
December 7th, 2007 at 9:43 am
Το τελευταίο σχόλιο δεν το κατάλαβα πραγματικά. Συγκεκριμένα, εγώ δούλεβα σαν sysadmin/helpdesk σε μεγάλη εταιρία λιανικής και έπαιρνα αρκετά λιγότερα απο 700 ευρώ. Δεν πιστεύω οτι η εργασία μου μπορούσε να χαρακτηριστεί με “αέρα κοπανιστό” :-/
December 7th, 2007 at 11:00 am
Και κάτι ψιλοάσχετο: Το [m] τα λέει όλα. Αλλά θα μπορούσε να τα πει όλα αν δεν προηγούνταν το κείμενο;
Είναι το ίδιο φαινόμενο με το κέϊκ με σταφίδες. Οι σταφίδες είναι το the best part αλλά χωρίς το υπόλοιπο κέϊκ δεν πιάνουν μία και είναι και βαρετές και γλυκερές.
[Για δε ρε που βγήκα και chef]
December 7th, 2007 at 12:06 pm
“Μόνο που όλη τη δουλειά την κάνουν αυτοί που πληρώνονται με 700 ευρώ”
ki akrivinan kai ta kaltson
December 7th, 2007 at 12:15 pm
Ποια “δουλειά” ρε artois? Την κατασκευή ψεύτικων TPR για να τσεπώσει η εταιρεία 10.000 από την ΕΟΚ επειδή παρήγαγε το τίποτα;
Ε ναι, την κάνουνε, και; Δεν είναι και τρομερά δύσκολο πράγμα ένα TPR, είναι σαν εύκολο Sudoku.
December 7th, 2007 at 12:37 pm
Γι’ αυτό λέω “οι περισσότερες” και όχι “όλες”. Η λιανική είναι ένα αίσχος (όντας εξάλλου η λιγότερο παραγωγική δραστηριότητα), τόσο για τους πελάτες όσο και για τους εργαζόμενους. Πάρα πολλές αλυσίδες λιανικής ξεκίνησαν σαν πάγκοι με αηδίες και ανέβηκαν με κλεψιές και απάτες. Ή όπως έχει πει και μια ψυχή που τα ξέρει από μέσα, “ο *τίμιος* έμπορος θα σε κλέψει 10%”.
December 7th, 2007 at 12:54 pm
βέβαια να σημειώσω ότι προσωπικά ούτε 50 ευρώ δε θα έδινα σε κάποιον για να μου κάνει τις περισσότερες από τις δουλειές των 700 ευρώ, μια και οι δουλειές αυτές παράγουν αέρα κοπανιστό.
—–
Οι δουλειές αυτές ή οι περισσότερες από τις δουλειές αυτές;
Δε θα ήταν καλό να ξέραμε ακριβώς ποιες είναι αυτές οι δουλειές και κατά πόσο “παράγουν” ή όχι; Μην κυλάς κι εσύ στην ανακρίβεια του φθηνού εντυπωσιασμού.
December 7th, 2007 at 12:56 pm
Εγώ ρε παιδιά ξύπνησα με πονοκέφαλο και δεν έχω σκοπό να σας τον (ξανα-)μεταδώσω (χεχε). Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τον τζαίη, και τον θαυμάζω που ψάχνει τόσες λεπτομέρειες που… μου προκαλούν πονοκέφαλο. Μόνο μία μικρή ένσταση έχω.
Είναι μεγάλο σφάλμα ότι ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ εταιρείες θα προσλάμβαναν ποτέ άνθρωπο να κάνει δουλειά που αποδίδει 50 ευρώ και του δίνουν 700. Αν η δουλειά του δεν είναι αποδοτική, η ΙΔΙΑ η εταιρεία συνήθως φταίει, που δεν αναβαθμίζει τον τρόπο της δουλειάς του με προφανείς βελτιώσεις, καινοτομίες, εξοπλισμό, οργάνωση εργασίας, κλπ.
Στην πραγματικότητα, όπως είπε ένας φίλος ΒΑΘΥΣ γνώστης τέτοιων επιχειρηματικών θεμάτων (και ο ίδιος επιχειρηματίας) αν δεν αποδίδει (στη δική τους αντίληψη) ένας υπάλληλος περισσότερα από το μισθό του (συνήθως πολλές φορές περισσότερα) δεν τον προσλαμβάνουν καν. Ε… σιγά μην κάνουν και φιλανθρωπικό έργο. Απλά… εκείνο που συμβαίνει είναι ότι οι ΙΔΙΟΙ την πατάνε, πάρα-πάρα πολύ συχνά, και ο υπάλληλος συνήθως δεν αποδίδει λόγω ΚΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ εταιρείας.
Εχω δουλέψει κι εγώ (όπως κι οι περισσότεροι εσείς) στην κωλοχώρα και ΚΑΤΙ ξέρω. Θυμάμαι να παίρνω 20 ευρώ την ημέρα για… ανάπτυξη λογισμικού, (το 2002 νομίζω) και ΟΥΤΕ καν αυτά, μερικές φορές να καθυστερούν. Τώρα, πρόσφατα, βρέθηκε εταιρεία να μου χρωστάει κάτι λεφτά, και να συμβεί να το αναφέρω (ΧΩΡΙΣ ονόματα) σε blog μεγάλης επισκεψιμότητας, και ΙΔΟΥ οι αντιδράσεις ενός… άλλου:
http://omadeon.wordpress.com/2007/09/09/no_hate_blog/#comment-992
Ξέρετε πόσα παίρνουν οι νεαροί σερβιτόροι και σερβιτόρες σε μαγαζιά της παραλίας? Ε, το 2004 ξέρω από ΠΡΩΤΟ χέρι 3-4, που έπαιρναν μόνο 25 και 30 ευρώ για όλη τη βραδιά μέχρι το πρωί. Και ληστεία συνέβαινε ΚΑΙ στα φιλοδωρήματα (που τα παραδίδανε ΟΛΑ αλλού). Μιλάμε για μαγαζιά με πολύ κόσμο, πολύ μπούγιο, πολύ γαβ-γαβ…
j95, οι περισσότεροι κακοί υπάλληλοι είναι ΔΗΜΟΣΙΟΙ, όπως ξέρεις.
December 7th, 2007 at 1:52 pm
Τί θα εννοείς “θα σε κλέψει”;
Όλοι οι έμποροι δουλεύουν με 100% του κόστους αγοράς από τη βιομηχανία ή τον προμηθευτή.
Αν σε αυτό βάλεις και το ΦΠΑ, βγάζει ένα περίπου 40% κέρδος τις λιανικής τιμής.
Κάποιες μάλιστα βιομηχανίες βάζουν κατώτατο όριο λιανικής τιμής (για να μην “ξεφτιλήσουν” το προϊόν τους).
Από εκεί και πέρα ο καθένας πουλάει όσο θέλει.
Και ο καθένας αγοράζει ότι θέλει και από όπου θέλει.
Κανένας δεν κλέβει κανένα. Όλοι πουλάνε για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους. Ο πετυχημένος έμπορος θα βρει εκείνο το λόγο μεταξύ ποσοστού κέρδους και αριθμού πωλήσεων (αντιστρόφος ανάλογος του ποσοστού κέρδους) που θα το μεγιστοποιήσει τα κέρδη μακροπρόθεσμα.
Τελικά ο καταναλωτής ορίζει το το κέρδος. Αν ο καταναλωτής είναι ζώον δεν φταίει ο έμπορας.
December 7th, 2007 at 2:11 pm
Μα δεν είπα ότι είναι κακοί υπάλληλοι αυτοί που κάνουν τις δουλειές των 700 ευρώ (τώρα καταλαβαίνω ότι δίνω ίσως αυτήν την εντύπωση). Είπα ότι οι δουλειές (σαν παραγωγική δραστηριότητα) είναι αέρας κοπανιστός. Κυρίως σε πληρώνουν για να υπάρχεις και να κάνεις πράγματα που αρκετά εύκολα θα έκανε ένας τυχαίος περαστικός με 1-2 μέρες εκπαίδευση.
December 7th, 2007 at 2:31 pm
Εννοώ θα σου πουλήσει ελαττωματικό, θα σε στείλει στο τυπάκι των 700 ευρώ με το checklist αντί για το εξειδικευμένο support που σου υπόσχεται, θα του δώσεις τελικά το ελαττωματικό κι αυτός θα του κολλήσει από πάνω μια καινούρια ετικέτα και θα σου πει ότι το αντικατέστησε, θα εφαρμόζει by default καταχρηστικούς όρους στις σχέσεις του με τους πάντες κ.ο.κ..
December 7th, 2007 at 2:54 pm
“Οι 26.000 επιχειρήσεις που αφορούν τα στοχεία της ICAP, αύξησαν τα ΠΡΟ φόρων κέρδη τους κατά 60%”
“Η αύξηση των κερδών τροφοδοτείται κυρίως από το «δώρο» της κυβέρνησης προς τις επιχειρήσεις μέσω της μείωσης της φορολογίας”
Όντως το γράφει αυτό??? Ότι η μείωση των φόρων αυξάνει τα ΠΡΟ φόρων κέρδη ?
December 7th, 2007 at 3:20 pm
Αυτό ήταν που μου έκανε κλικ βασικά.
December 7th, 2007 at 3:41 pm
Μα αυτό έχει να κάνει με το ας πούμε ανύπαρκτο “καταναλωτικό κίνημα” στην Ελλάδα.
Αυτό το “δεν επιστρέφουμε χρήματα” ποτέ δεν το κατάλαβα.
Εδώ στο βορρά αν σου πουλήσει ελλατωματικό θα σου δώσει είτε το ίδιο καινούργιο (την ίδια στιγμή και όχι μετά από μια βδομάδα), είτε κάποιο άλλο προϊόν, είτε τα χρήματα πίσω αν τα ζητήσεις. Το ίδιο στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται και με προϊόν που χάλασε μέσα στην περίοδο εγγύησης (εκεί εξαρτάται από το κατάστημα αν το επισκευάσει ή αν θα σου επιστρέψει χρήματα - τα καλά και μεγάλα καταστήματα επιστρέφουν χρήματα).
December 7th, 2007 at 4:09 pm
to link sto
“site της ICAP όπου θα βρείτε την αναφορά “Η Ελλάδα με αριθμούς 2008″”
den doulevei
December 7th, 2007 at 5:27 pm
Για κάτσε μία στιγμή.
Είναι μια δουλειά που χρειάζεται οκτάωρο την ημέρα; Εαν ναι, τότε πρέπει να πληρωθείς άσχετα με το πόσο μυαλό θέλει η δουλειά.
Και ο οδοκαθαριστής θέλει 1 μέρα εκπαίδευση το πολύ (παράδειγμα, δεν ξέρω εαν είναι αλήθεια) αλλά αυτο δεν σημαίνει οτί δεν πρέπει να πληρώνεται σαν άνθρωπος…
Ναι οι εταιρίες που “παίζουν” το κράτος και την ΕΕ είναι άθλιες γιατί τα κάνουν χειρότερα για όλους μας αλλά αυτό σημαίνει οτι πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος σε αυτό το θέμα. Αυτή τη στιγμή, η εντύπωση που έχω είναι οτι γίνεται της αρπαχτής…
December 7th, 2007 at 6:47 pm
Ναι ρε man, αλλά ο οδοκαθαριστής κάνει *πραγματική* δουλειά.
Για ποιο πράγμα θα προτιμούσες να δώσεις Χ ευρώ, για να σου πάρει κάποιος τα σκουπίδια ή για να σου σουλουπώσει το Σm[j]xr[j] όπου j=(διάφοροι μαλάκες) και m,r τα αντίστοιχα manhours και hourly rates;
Μια χαρά είναι 700 ευρώ για αυτό το πράγμα νομίζω κι αν δεν ενδιαφέρεται ο τύπος υπάρχουν άλλοι 400.000 που ενδιαφέρονται, συμπεριλαμβανομένου πιθανότατα του οδοκαθαριστή.
December 7th, 2007 at 8:43 pm
Περί αποδοτικότητας εταιρείων (ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑΤΑ).
1) Υπάρχει μία τεράστια εταιρεία παροχής συνδέσεων ιντερνέτ, που συνδέει κόσμο σε όλη την Ελλάδα με τεχνικούς σε κάθε πόλη, σχεδόν σε κάθε γειτονιά, και… έχοντας στο μεταξύ αυτή η εταιρεία χεστεί στα λεφτά ΔΕΝ την ενδιέφερε μέχρι τώρα η αποδοτικότητα αυτών των υπαλλήλων, τεχνικών που ξύνουνε τα τέτοια τους όταν δεν δουλεύουν στη δική τους περιοχή ο καθένας.
2) Υπάρχει ΤΩΡΑ μία νέα, ταχέως αναρριχόμενη μικρή εταιρεία με ίδιο αντικείμενο με την προηγούμενη, που… όχι μόνο πληρώνει τους δικούς της υπαλλήλους περισσότερα (με πριμ, δώρα, ποσοστά + καλό μισθό) αλλά έχει τη στοιχειώδη εξυπνάδα, αντί να έχει σε κάθε πόλη/γειτονιά έναν μόνιμο τεχνικό, να έχει πλανόδιους τεχνικούς που κάνουν την ίδια δουλειά χωρίς το τεράστιο κόστος (των πολλών τεχνικών).
3) Φυσικά, η πρώτη εταιρεία πληρώνει ψίχουλα, η δεύτερη όπως είπα πολύ περισσότερα, η δεύτερη εταιρεία όμως υφίσταται πλήγματα και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη από την πρώτη, και το σήριαλ ΑΥΤΗ τη στιγμή συνεχίζεται.
Τυχαίνει να γνωρίζω προσωπικά τον ιδρυτή της εταιρείας 2, αλλά… σεβόμενος τις πάγιες αρχές του j95 ΔΕΝ τον κατονομάζω. Απλά του εύχομαι καλή τύχη, γιατί είναι ελάχιστη μειοψηφία σε αυτή τη χώρα.
(Η εταιρεία 1 πληρώνει περίπου 700 ευρώ το μήνα σχεδόν όλους)
December 8th, 2007 at 1:25 pm
ωραίο είναι, καλά τα λές, αλλά αυτό το “ούτε 50 ευρώ δε θα έδινα” τί μου τό θελες στο τέλος;;
ναι, ωραία, έλλειψη καινοτομίας κλπ κλπ, αλλά ρε πούστη,
1. Δεν είναι 700 ευρώ, είναι λιγότερα.
2. Με τόσα λεφτά δε 8α έπρεπε να πληρώνεται κανείς, έαν ξοδεύει 8 και 10 ώρες την ημέρα από τη ζωή του. Μιλάμε για εξευτελισμό δηλαδή.
3. Το τί λέει η Ελευθεροτυπία, προσωπικώς, το έχω χεσμένο. Μία χαρούλα τα βγάζει και αυτή.
4. Το κράτος είναι γελοίο. Αυτό το ξέρουν μέχρι και οι πέτρες. Πρέπει να το καταλάβουν και τα τούβλα, αλλά όπως μας διδάσκει η ιστορία έως τώρα, αυτό δε 8α γίνει ποτέ (πόσο μάλλον άμα κάτι Ελευθεροτυπίες γράφουν τέτοιες γιγάντιες μαλακίες και δεν κοιτάνε να ανοίξουν τα ματάκια του φτωχού κοσμάκη).
December 8th, 2007 at 1:58 pm
Συμφωνώ m13, αλλά… ας μην γενικεύουμε ότι η Ελευθεροτυπία είναι τόσο χάλια, υπάρχουν άλλωστε πολύ χειρότερες εφημερίδες, που είναι και οι… περισσότερες.
Πείτε μου ρε παιδιά ΠΟΙΑ εφημερίδα να διαβάσω, αν δεν είχε…. CD, και αραιά-και-που κάτι αξιόλογο!
Ο εντοπισμός των λαθών είναι σημαντικός, αλλά σίγουρα η “Ε” έχει κάνει και αρκετή δουλειά για να ανοίξει πολλά ματάκια του κοσμάκη.
Ισως ξεχνάμε αυτή τη στιγμή π.χ. τις αποκαλύψεις του “Ιού της Κυριακής”, που οι περισσότερες είναι σημαντικές, και προκάλεσαν σωρεία διαμαρτυριών από εθνικιστές και ακροδεξιούς, αλλά που ποτέ δεν κατάφεραν να δικαιωθούν σε όσα λένε. Πάλι ισχύει το ότι ο Ιός δεν είναι τέλειος, μερικές φορές π.χ. τσουβαλιάζει κόσμο αλόγιστα, αλλά αυτό είναι σπάνιο. Σε γενικές γραμμές, εγώ πάντα διάβαζα την “Ε” για τον Ιό της, και για ελάχιστα καλά πράματα.
Ισως θα έπρεπε να επιτρέψει και σχόλια, η “Ε” στην On-Line έκδοσή της, οπότε να “τους την πείτε” πιο άμεσα. Πάντως…
συγνώμη, εγώ ακόμη τη συμπαθώ (με όλα τα λάθη της).
December 8th, 2007 at 2:17 pm
Συμφωνώ και επαυξάνω. Είναι αδικία επειδή εμείς έχουμε το προνόμιο μέχρι και σε μπλογκ και τρώμε το χρόνο μας, να τσουβαλιάζουμε έτσι τόσους και τόσους που δουλεύουν κυριολεκτικά για ψίχουλα, και μάλιστα σε πραγματικές δουλειές, όχι αεριτζήδικες ή του δημοσίου.
Να αναφέρω κοπέλες 18-19 χρονών σε σούπερμάρκετ πόσα παίρνουν? “Βασικός μισθός” και υπερωρίες απλήρωτες… τα 700 ευρώ θεωρούναι και “καλός μισθός” ενώ οι μαγαζάτορες πάντα περνάνε καλά…. ΤΙ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ…
Να αναφέρω παιδιά ΚΑΤΩ από 18 χρονών (16, 17 χρονών) με… ΜΙΣΟ ΜΙΣΘΟ και χωρίς ασφάλιση? ΑΠΕΙΡΑ…
December 8th, 2007 at 4:12 pm
Να αναφέρω και αισχρό πρόγραμμα του ΟΑΕΔ [called STAGE] που στην καλύτερη περίπτωση πληρώνεσαι με 500€ ΧΩΡΙΣ ασφάλιση σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν ανήκεις, όπως και επίπεδο σπουδών;
December 8th, 2007 at 4:15 pm
(γιατί έβγαλε λάθος το blockquote, σωστά το έγραψα, τέσπα)
Επίσης, να αναφέρω πως οι μισοί και βάλε (σχεδόν 3/4) απασχολούμενοι μέσω του ΟΑΕΔ δουλεύουν σε αυτά τα χυδαία προγράμματα και είναι άνω των 40 ετών;
December 8th, 2007 at 4:18 pm
Βλακ-quote!
December 8th, 2007 at 4:20 pm
Για ποιο πράγμα θα προτιμούσες να δώσεις Χ ευρώ, για να σου πάρει κάποιος τα σκουπίδια ή για να σου σουλουπώσει το Σm[j]xr[j] όπου j=(διάφοροι μαλάκες) και m,r τα αντίστοιχα manhours και hourly rates;
αναφανδόν για το δεύτερο.
December 8th, 2007 at 4:22 pm
Use “View Page Source” to view this comment
December 8th, 2007 at 4:41 pm
Use “View Page Source” to view this comment
December 8th, 2007 at 8:49 pm
Ι95 ξερεις οτι οσο περισσοτερο δουλευεις και καταλαβαινεις τα προβληματα της πραγματικης οικονομιας, τοσο περισσοτερο αρχιζεις να κουβαλας νερο στον μυλο της αντιδρασης?
December 8th, 2007 at 9:06 pm
Νομίζω ότι γενικεύεις και υπεραπλουστεύεις πολύ περισσότερο απο την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
Τυχαίνει να δουλεύω στον χρηματοπιστωτικό τομέα και μπορώ να έχω ακριβή εικόνα για την ποιότητα και το είδος των κερδών. Η εικόνα που δίνει η ICAP παρακάτω:
“Σημαντική βελτίωση είχαν και τα μεγέθη του χρηματοπιστωτικού τομέα. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών των τραπεζών διευρύνθηκε με τον εντυπωσιακό ρυθμό 32,6% και τα καθαρά κέρδη τους αυξήθηκαν κατά σχεδόν 30% και έφθασαν τα €3,5 δισ., τα υψηλότερα σε ολόκληρο τον εταιρικό τομέα.”
είναι πίστεψέ με παραπλανητική.
Τα κέρδη είναι πολύ περισσότερα. Αλλά ας δεχτούμε το 30%.
Οι αυξήσεις που δίνουν αυτές οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους είναι κατώτερες του πληθωρισμού.
Και όσο και αν είναι δύσκολο να το πιστέψεις, γιατί δυστυχώς η παραπληροφόρηση οργιάζει στα ΜΜΕ, ο μέσος όρος στους μισθούς στη δική μου εταιρεία είναι 1200 ευρώ, μικτά.
Και τέλος νομίζω ότι το σχόλιο του omadeon αντανακλά μια πραγματικότητα.
Ευχαριστώ.
December 8th, 2007 at 9:13 pm
Νομίζω ότι γενικεύεις και υπεραπλουστεύεις πολύ περισσότερο απο την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
Τυχαίνει να δουλεύω στον χρηματοπιστωτικό τομέα και μπορώ να έχω ακριβή εικόνα για την ποιότητα και το είδος των κερδών. Η εικόνα που δίνει η ICAP παρακάτω:
“Σημαντική βελτίωση είχαν και τα μεγέθη του χρηματοπιστωτικού τομέα. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών των τραπεζών διευρύνθηκε με τον εντυπωσιακό ρυθμό 32,6% και τα καθαρά κέρδη τους αυξήθηκαν κατά σχεδόν 30% και έφθασαν τα €3,5 δισ., τα υψηλότερα σε ολόκληρο τον εταιρικό τομέα.”
είναι πίστεψέ με παραπλανητική.
Τα κέρδη είναι πολύ περισσότερα. Αλλά ας δεχτούμε το 30%.
Οι αυξήσεις που δίνουν αυτές οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους είναι κατώτερες του πληθωρισμού.
Και όσο και αν είναι δύσκολο να το πιστέψεις, γιατί δυστυχώς η παραπληροφόρηση οργιάζει στα ΜΜΕ, ο μέσος όρος στους μισθούς στη δική μου εταιρεία είναι 1200 ευρώ, μικτά.
Ευχαριστώ.
December 8th, 2007 at 9:16 pm
Συγνώμη για την επανάληψη, τα έκανα θάλασσα ο ανεπίδεκτος.
:-((
December 8th, 2007 at 11:03 pm
@alzap
Αλλά όπως είδες κάπου ο… Ποσειδώνας, μάλλον συμπαθεί κι εμένα!
Υ.Γ.
ΠΟΛΎ ωραίο το “great mind… never mind” ανέκδοτο περί Mr. Bush
December 9th, 2007 at 12:48 am
:-))
December 9th, 2007 at 8:38 am
O mesos misthos twn ellhnwn ergazomenwn einai 2500 eyro mikta, ayth h karamela twn 700 eyro na stamthsei kapote. H neoi isos na amhbontai me 700 eyro, oxi oi alloi.
December 9th, 2007 at 12:37 pm
mpravo re j, exeis polu mualo kai ka8olou tempelia wste na ka8esai na ta psaxneis ola auta kai na ta les kai semas tous upoloipous tempelhdes:-)
ps. sou exw pei me to ligo mualo pou exw kai tis akoma ligoteres gnwseis mou na mhn agorazeis eleutherotypia:-)
einai gia kwlo-volemenous, wannabe aristerous kai entelws dh8en, aaaa kai me to apairhto epipedo wste na mhn provlhmatizontai diavazontas titlous tou stul ‘mazikh eksegersh sto kentro ths a8hnas’ anaferomenous se mia pswroporeioula ths gesee, gia paradeigma….
December 9th, 2007 at 1:56 pm
ναι αμέ?
όπως επίσης ένας ανειδίκευτος εργάτης κοστίζει σε μια επιχείριση 60 γιουρόνια ημερησίως
(άλλο που ο εργατάκος τσεπώνει 25+ καθαρά γιουρόνια ημερομίσθιο.)
December 9th, 2007 at 2:42 pm
Tote na ta paratisoyn kai na pane stin oikodomh na pernei kai o pio mpoudalas 150 ka8ara. Afou den ta paratoyn shmainei oti einai blakes kai kala na pathoyn. Stin dikia moy epixeirish bgazoyn aneta 4000 kauara, 56000 to xrono kaurara. Na mi pw gia ta mikta kalytera.
December 9th, 2007 at 3:10 pm
Καλά ρε xy^2 ποια επιχείρηση έχεις, τη Herbalife;
December 9th, 2007 at 3:23 pm
ερώτησις:
οι νέοι δεν είναι έλληνες εργαζόμενοι;
και δεν είναι καραμέλα, είναι πραγματικότητα. Φτάνεις 25 και δεν έχεις ΜΙΑ στην άκρη. Αυτό το μέσο όρο από πού το βγάζεις;
Από το γεγονός ότι το 30% είναι άνεργοι, το 30% είναι χαμηλόμισθοι το 30% είναι χμ σχεδόν καλοπληρωμένοι και το 10% παίρνει τα κέρατά του; Να χαρώ Μ.Ο. !
December 9th, 2007 at 4:56 pm
Εαν είσουν ποτέ “νέος” που δεν έπαιρνε ούτε τα 700 σου υπόσχομαι οτι δεν θα είχες αυτή την άποψη. Όταν ο νέος δεν έχει στα 27 του ούτε δικό του διαμέρισμα και δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο λόγω της ανεργίας, κάποιοι σαν εσένα λένε οτι όλα πάνε καλά…
December 9th, 2007 at 5:17 pm
Exei omos dyo kinita, ena bloutooth, mia bmw apekso, h toyaleta plasma tv.
Den einai dikia moy epixeirhsh, aplos ekei moy royfane to aima me ta psixoyla tvn 60000 poy moy dinoyn. Oi oikodomoi pantos bgazoyn 3000 kathara to mhna, sta 40000 to xrono. Poylontas episthmh. Rota kanena albano na soy pei. Xwris foroys kai tetoia koyrafeksala. An meta stin syntaksh klegonte gia ta psixoyla, kati den paei kala.
December 10th, 2007 at 11:57 am
Φυσικά. Αν ο νέος δηλώνει “αδιόριστος εκπαιδευτικός” καλά θα κάνει να ζει με τους γονείς του μέχρι τα 50 του.
December 10th, 2007 at 3:58 pm
Επειδή βλέπω να περνάει χρόνος άσκοπα, ας μεταφέρω νέα διαφήμιση
ΕΘΝΟΚΑΡΤΑ:
Η κάρτα που ανήκει
σε κάθε εθνίκι
Κερδίστε το παιγνίδι “ΦΙΛΗΣΤΕ ΤΟ ΒΑΤΡΑΧΟ”
και θα πάρετε τη δική σας Εθνοκάρτα
Πλούσιε πολέμα
αγνόησε την μπλέμπα
με την ΕΘΝΟΚΑΡΤΑ έκδοση 2,
δωρεάν ασφάλιση για κάθε εργαζόμενο
(από το 70οστό έτος της ηλικίας του
μέχρι και το διακοσιοστό, και…
έκπτωση στα Νανοφάρμακα Επαναφοράς Νεότητας
για ΚΑΘΕ εθνίκι
που ξέρει ΠΟΥ ανήκει…
(έγινα και τρολ, τι να κάνουμε… ΦΕΥΓΩ, μη βαράτε…)
December 10th, 2007 at 5:27 pm
Ρε δεν πάμε καλά….
Κατά την γνώμη σου δηλαδή μόνο οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί υπάρχουν που μένουν με τους γονείς τους;
December 10th, 2007 at 5:32 pm
ανακεφαλαιώνω : στην Ελλάδα παράγουμε αέρα κοπανιστό, πληρωνόμαστε αρκετά γι αυτό και να κλείσουν οι κακές εφημερίδες που μας λένε ψέματα ότι οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι γιατί ως γνωστόν οι πλούσιοι γίνονται φτωχότεροι και οι φτωχοί πλουσιότεροι …
December 10th, 2007 at 5:44 pm
Προφανώς για 25 χρόνια ζούσα σε άλλη χώρα…
December 10th, 2007 at 6:09 pm
Όχι. Ξέρω και άτομα που βγάζουν 2000 καθαρά και μένουν ακόμα με τους γονείς τους. Geiz ist geil που λένε και οι γερμανοί.
Εκτός όμως από τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς υπάρχει και μια ακόμα σειρά αδιόριστων πτυχιούχων, που επειδή τελείωσαν ένα πανεπιστήμιο πρέπει να διοριστούν. Τώρα το τί τελείωσαν, πόσο πέραση έχει αυτό που τελείωσαν στην αγορά εργασίας, και αν έχει πέραση τί σκατά skills απαίκτησαν είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Δεν ξέρω την ελληνική αγορά εργασίας, αλλά έχω την εντύπωση ότι ένας με ειδικότητα και ικανότητες που πουλάνε θα βρει μια δουλειά που να του δίνει ένα διχίλιαρο καθαρό το μήνα.
December 10th, 2007 at 6:22 pm
Η πωλήτρια σε κατάστημα, γυρίζει σπίτι της και τα πόδια της είναι ένας τόνος το ένα από την κούραση. Το γκαρσόνι το ίδιο. Κ.λπ κ.λπ.
Οι δουλειές και το πόσο θα πρέπει να αμοίβονται δεν κρίνονται μόνο με βάση του “τι παράγεται” και το “αν έχει τις γνώσεις να την κάνει ο καθένας ή όχι”.
Τέλος πάντων.
Όλα καλά είναι, οι επιχειρήσεις ίσα- ίσα που τη βγάζουν, οι τράπεζες φυτοζωούν, ας κάνει και καμιά θυσία ο χαμηλόμισθος εργαζόμενος βρε αδερφέ.
Παντεσπάνι, παντεσπάνι καλόμαθε.
December 10th, 2007 at 7:02 pm
Exei omos dyo kinita, ena bloutooth, mia bmw apekso, h toyaleta plasma tv.
έχει δύο κινητά γιατί είναι τόσο βββόοοδι που από τα 600 γαμωγιούρο που βγάζει πάει και σκάει το μαλακισμένο τα 400 για να πάρει τη σουπερφακινγ γούαου νεοτρέντι κινητούμπα που του έχει γίνει πλύση εγκεφάλου ένα ολόκληρο μήνα από γνωστό ραδιοσταθμό που παίζει και γαμωτιςμουσικές ενώ καλά καλά δεν πέρασε ένα γαμωεξαμήνο από την τελευταία αγορά του νυν-οσονούπω ιξ πολυαγαπημένου του κινητού. Το οποίο ασφαλέστατα και οφείλει-ορθώς εναρμονιζόμενο στις λαικές απαιτήσεις- να σουτάρει παρότι ακόμα ούτε τα βασικά δεν έμαθε από δαύτο. Για τις μπέμπες τις εισαγώμενες ταπαμε. Ο αγροτομπαμπάς που έχει φάει τα σκατά του στα γαμωχώραφα τσέπωσε μια ξερωγωγαμωεπιδότηση και ανήμπορος να αντισταθεί στα καγκουροδάκρυα του αξιολάτρευτου γιόκα του.
Τεσπα. Οπως στρώσανε ας κοιμηθούνε.
December 10th, 2007 at 7:50 pm
Λοιπόν επειδή αρχίζω να τα παίρνω πάρα πολύ σοβαρά στο κρανίο, “δουλειά των 700 ευρώ” είναι ΕΚΦΡΑΣΗ και σημαίνει “generic δουλειά γραφείου που κάνει η χαζογκόμενα που της αγόρασε ένα πτυχίο business administration ο μπαμπάς στην Αγγλία κι όμως για κάποιον περίεργο λόγο πληρώνεται μόνο με 700 ευρώ αντί π.χ. να είναι μέλος του ΔΣ και να πληρώνεται με 7000″. Το έχω πει και 15 σχόλια πιο πάνω: Δεν εννοώ ταμίες σε σούπερ μάρκετ, δεν εννοώ σκουπιδιάρηδες, δεν εννοώ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ.
Από εδώ και κάτω αν κάποιος ξαναγράψει σχόλιο λες και δεν υπήρξε αυτή η διευκρίνηση, θα του το τροποποιήσω κατά βούληση.-
December 10th, 2007 at 7:53 pm
Και όσο για τα υπερκέρδη, υποθέτωντας ότι ισοκατανέμονται πλήρως, αν κάνετε τον κόπο να τα διαιρέσετε με τον πληθυσμό της Ελλαδας θα σας βγουν περίπου 100 ευρώ για τον καθένα σας κάθε μήνα, δηλαδή 3 ευρώ την ημέρα, δηλαδή την ίδια περίπου αύξηση που συνήθως παρουσιάζεται στα δελτία ειδήσεων ως προσβλητική.
December 10th, 2007 at 7:58 pm
Ε, εντάξει.
Αν στο κυρίως ποστ το έγραφες έτσι, δεν θα συγχιζόσουν.
December 10th, 2007 at 8:04 pm
Aν στον πληθυσμό της Ελλάδας έβαλες και τις νοικοκυρές και τα παιδιά, τότε να υποθέσω ότι ένας εργαζόμενος με γυναίκα και δυο παιδιά πρέπει να πάρει αύξηση 400 ευρώ το μήνα;
Mια χαρά μου φαίνεται…
December 10th, 2007 at 8:14 pm
Eπίσης:
“* Στην Ελλάδα, οι αποδοχές ενός διευθυντή είναι περίπου εξαπλάσιες από αυτές ενός κατώτερου υπαλλήλου. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει τόσο μεγάλο χάσμα.
Ο Γερμανός, ο Ιρλανδός και ο Ολλανδός manager παίρνει τα τριπλάσια από τον κατώτερο υπάλληλο, ενώ σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία, οι αποδοχές των υψηλόβαθμων είναι το πολύ τετραπλάσιες”
Αυτό είναι το θέμα κατά τη γνώμη μου.
(λίγο παλιά τα στοιχεία, αλλά αμφιβάλλω αν έχουν αλλάξει μέχρι σήμερα. Από εδώ: http://www.enet.gr/online/online_text/c=114,dt=17.10.2004,id=93454964)
December 10th, 2007 at 9:31 pm
Από την έρευνα της ICAP εξάγονται εκατοντάδες ακόμη συπεράσματα, εξίσου σημαντικά και που δείχνουν τάσεις και δυναμικές, αφού η ξερή αποτύπωση των αριθμών εν τέλει δεν μας λέει και πολλά καινούργια πράγματα. Π.χ.για την παραοικονομία (ποιός πιστεύει λόγου χάριν ότι ο κλάδος των ξενοδοχείων και των εστιατορίων είχε την περιορισμένη αύξηση μικτών κερδών κοντά στο 13% και πολλές ζημιογόνες επιχειρήσεις, όταν είναι γνωστό και με βάση τα στοιχεία της ΥΠΕΕ -πρώην ΣΔΟΕ- πως πρόκειται για τον υπ΄ αριθμ. 1 κλάδο στη φοροδιαφυγή, για να μη μιλήσουμε για τη μαύρη εργασία και την εισφοροδιαφυγή στον κλάδο….).
Άλλο στοιχεία είναι π.χ. η απότομη αύξηση της κερδοφορίας στον ασφαλιστικό κλάδο, αν προσπαθήσουμε να βγάλουμε και άλλα μηνύματα, πιο “πολιτικά”…
Η αύξηση του λόγου των χορηγήσεων προς καταθέσεις στο 89% από το 82,2% στις τράπεζες λέει πολλά για την πολιτική καρτέλ στα επικόκια για τα ανοίγματα των τραπεζών που εν τέλει δεν είναι και τόσο συντηρητικές όσο ισχυρίζονται προφανώς λόγω των εντυπώσεων για τα σαμπράϊμς, για το κατά πόσο μιλάμε για υπερδανεισμό, κ.λπ.
Όσο για τις αυξήσεις στους μισθούς, τα πράγματα είναι πολύ απλά: κάθε ποσοστό, κάτω της ονομαστικής αύξησης του ΑΕΠ συνιστά κλοπή. Τόσο απλά…
December 11th, 2007 at 12:12 am
@Zalmoxis,
τώρα που το λές, ελάχιστα είναι τα ελεύθερα επαγγέλματα που ΔΕΝ φοροδιαφεύγουν, κι αυτό περιλαμβάνει ΕΠΕ, ΟΕ, κλπ.
ενώ η φοροδιαφυγή των μεγάλων εταιρειών επιτυγχάνεται με άλλους τρόπους, μερικές φορές πιο… φαντασμαγορικούς.
Θα σου κάνω μια ερώτηση τώρα, αν ξέρεις την απάντηση (εγώ όχι):
-Εκτός από το γεγονός ότι σαφέστατα η φοροδιαφυγή θα έπρεπε να υπολογιστεί και να μπει μέσα στους υπολογισμούς που παράθεσε ο j95 (λέω, μπήκε ή δεν μπήκε;)… Υπάρχει και το άλλο ερώτημα, όλος αυτός ο πλούτος που δεν δηλώθηκε πουθενά πως αποκτήθηκε, ΠΩΣ επηρεάζει άλλα οικονομικά και κοινωνικά μεγέθη, και ποια εικόνα δίνει στη χώρα;
Μήπως -λέω, μήπως- δίνει εντελώς άλλη εικόνα από εκείνη των αργόσχολων εργαζόμενων και των λιγότερων (από όσα λέει η “Ε”) κερδών?
December 11th, 2007 at 12:25 am
Άσχετο, αλλά η «Ελευθεροτυπία» είναι επίσης καλή και για τους φίλους των κόμικς. Προτιμώ την «Καθημερινή», αλλά καθώς δεν έχω χρόνο να διαβάζω εφημερίδες (τον τρώω όλο διαβάζοντας μπλογκ) και ενδιαφέρομαι για τα κόμικς, αναγκαστικά παίρνω την «Ε», τουλάχιστον κάθε Τετάρτη.
Δε χρειάζεται ιδιαίτερο επίπεδο για να μην προβληματίζεσαι με τέτοιους τίτλους, είναι απόλυτα φυσιολογικοί για το 95% των εφημερίδων παγκοσμίως.
December 11th, 2007 at 9:33 am
Αχααααχαχα! 2χίλιαρο το μήνα δεν βγάζω στην Φρανκφούρτη σαν IT Pro και θα βγάζουν στην Ελλάδα;
Να στο πω απλά. Κεραμιδοσκεπές, οι οποίες έχουν τρελή δουλειά, αρχικός μισθός δεν ξεπερνάει το 1200 (με 50ωρο+)
Προγραμματιστής σε intracom για 3 χρόνια; 1k
Ρέ έχουμε 30% ανεργία. Ποιός έχει τα αρχίδια να ζητήσει 2k μισθό;
Μου φαίνεται πολύ αστείο πως τόσοι πολλοι εδώ μέσα προσπαθούν να ρίξουν το φταίξιμο στον χαμηλόμισθο τον ίδιο. Κατά την γνώμη μου αυτό είναι ξεφτίλα.
December 11th, 2007 at 11:07 am
Και που δουλεύεις στη Φρανκφούρτη ως ΙΤ με λιγότερα από 2κ το μήνα;
Οι τιμές καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση.
December 11th, 2007 at 7:27 pm
Κεντρική Ευρωπαική Τράπεζα.
Φυσικά και οι τιμές καθορίζονται απο την προσφορά και την ζήτηση αλλά λόγω της ανεργίας όλοι κωλώνουν να ζητήσουν ένα μισθό της προκοπής, ειδικά εαν μένουν εκτώς Αθηνών.
December 11th, 2007 at 8:08 pm
Η ιστορία είναι πέντε χρόνια παλιά, όταν η κόρη μου σπούδαζε στην Κομοτηνή. Καθίσαμε σε ένα μικρό εστιατόριο να φάμε, και στο τέλος κάθισε και ο μαγαζάτορας μαζί μας να συμμετάσχει στην συζήτηση. Η κουβέντα το έφερε στις σπουδές και στις προοπτικές και τους μισθούς που ελπίζει κανείς από αυτές. Μου λέει ότι το μικρό κουτούκι του έχει 1 δις δραχμές τζίρο το χρόνο. Και αυτό όχι σε τόσο κεντρικό σημείο. Τα άλλα τρέντι μαγαζιά περνάνε τα 10 δις. Όσο και να υπερέβαλε, οι αριθμοί μιλάνε. Τα σχόλια δικά σας. (το ξέρω, θυμίζει κάπως το γνωστό ανέκδοτο, όπου ο υδραυλικός λέει στον γιατρό, ότι και αυτός όταν ήταν γιατρός, τόσα έβγαζε)
December 12th, 2007 at 1:12 am
Σωστά. Υπάρχει τεράστιος πλούτος στο Ελλαδιστάν που ΔΕΝ φαίνεται και δεν φορολογείται, το ξέρουμε όλοι αλλά… συχνά το ξεχνάμε.
Και οι κότες το ξέρουν ότι τη νύφη την πληρώνουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, εξαιρουμένων των πιο πολλών δημόσιων υπαλλήλων.
Τα νούμερα που έδωσες πριν, χψ^2, για μέσους μισθούς μάλλον ήταν αστείο. Αααχ, ευθυμήσαμεν.
Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές κατηγορίες αηδιαστικών ανθρώπων, μία από αυτές είναι κάποιοι καταφερτζήδες έμποροι, που υποτιμούν τις σπουδές των άλλων, ή το μόχθο των άλλων, επειδή αυτοί θεωρούν τον εαυτό τους “μάγκα” και καταφερτζή.
Use “View Page Source” to read the rest of this comment
December 12th, 2007 at 11:10 am
όπου νεαρός= tottaly fucked up individual (χαιδευτικά το λέω κύριε δικαστά)
Kαι τι πάει να πει “δεν κατονομάζω κανένα” ρε ομαδεόν; Αφού μια χαρά κατονόμασες.
Τέλος πάντων. Ρεζιλίκια είναι αυτά κατά τη γνώμη μου. Ναι, ναι. Και για σένα.
December 12th, 2007 at 11:50 am
Αδυνατώ να καταλάβω γρυ από όλα αυτά τα σοφά. Πουχου, πια σχέση μπορεί έχουν με τις δικές μου ανοησίες, ώστε να καταστεί ανάγκη να είναι reply στο δικό μου post.
December 12th, 2007 at 12:12 pm
Ρεζιλίκια οπωσδήποτε ναι, αλλα καθόλου “για μένα”, Πασχάλιε.
Το “μη κατονομάζω” ισχύει, γιατί υπάρχουν και πάρα πολλοί αναγνώστες που δεν ξέρουν καν περί τίνος πρόκειται, και ΑΥΤΟΥΣ αποφεύγω να ενημερώσω. Αν όμως ήδη ξέρουν, εεε… τότε ας
ΜΑΘΟΥΝ καλύτερα τι συμβαίνει, και ΤΙ ακριβώς κάνουν χονδροί κύριοι που το παίζουν… αριστεροφύλακες και αγνοί πατριώτες,
Totally fucked up individual είναι εκείνος που μπουκάρει σε ξένα μπλογκ για να βρίσει, να απειλήσει, να παρανοήσει, και μετά να γυρίσει πίσω στο δικό του όπου να αρχίσει… γελοιοποιήσεις CV.
Εγώ είπα ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ δεν ονομάζω κανένα. Αν αρχίσουν τώρα φίλοι του να τσινίζουν, δεν έχω πρόβλημα να ονομάσω άπαντες.
Σε κάθε ηλίθιο δίνω ΤΡΕΙΣ ευκαιρίες. Την τέταρτη τον τηγανίζω.
Πήξαμε στο λίπος και θα… καεί το τηγάνι, να’ ούμε.
December 12th, 2007 at 12:26 pm
Τέλος πάντων ΚΑΛΑ έκανες τζαιη και έκρυψες τα άσχετα με τη συζήτηση για όσους… βαριούνται να τα διαβάσουν (τηρώντας και τις αρχές σου από άλλες απόψεις).
Π.χ. ο φίλος μας xy^2 δεν φταίει σε τίποτα να του ζαλίζουμε τη ζάχαρη με άτομα που σαφέστατα ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ. (ιδού τι εννοούσα με “δεν ονομάζω σε όσους ΔΕΝ γνωρίζουν’.
Ωραία συζήτηση, ας μην τη χαλάσουμε.
December 12th, 2007 at 12:49 pm
Και κάνεις στην ΕΚΤ και σου δίνουν λιγότερα από 2κ; Κουβαλάς τους καφέδες;
December 12th, 2007 at 6:47 pm
xberliner einai kai alloi apo emas pou douleuoun sto e3wteriko. de 3erw kanenan apo th fournia mou pou na pairnei auth th stigmh kai meta apo ena xrono ergasies se merikes apo tis megaluteres etaireies sth germania pou na poirnei perissotera apo 1900 ante 2000 to mhna ka8ara. kai milame gia epipedo master toulaxiston kai se 8eseis psilo managerikes. 8es onomata etaireiwn? euxarisws:
deutsche post, duhr, siemens, lurgi, eurospace, mahle, bmw…sou ftanoun? akou 2ooo sthn ellada.
December 12th, 2007 at 6:50 pm
xberliner einai kai alloi apo emas pou douleuoun sto e3wteriko. de 3erw kanenan apo th fournia mou pou na pairnei auth th stigmh kai meta apo ena xrono ergasies se merikes apo tis megaluteres etaireies sth germania pou na poirnei perissotera apo 1900 ante 2000 to mhna ka8ara. kai milame gia epipedo master toulaxiston kai se 8eseis psilo managerikes. 8es onomata etaireiwn? euxarisws:
deutsche post, duhr, siemens, lurgi, eurospace, mahle, bmw…sou ftanoun? akou 2ooo sthn ellada.
twra h eirwnia pio panw pou kolaei? ante pane pio ekei re.
December 13th, 2007 at 12:53 am
Ψάχνω κάποιον blogger που να δημοσιεύσει σε ποστ καμιά σκαναρισμένη απόδειξη υδραυλικού, έτσι από περιέργεια να δω πώς είναι. Όποιος έχει, μην την πετάξει, θα πιάνει πολλά λεφτά στους συλλεκτικούς κύκλους.
Κατά τα άλλα, οι κυβερνήσεις “πατάσσουν” (ακριβώς έτσι, αυτό το ρήμα χρησιποιούν: “πατάσσουν”) τη φοροδιαφυγή.
@ omadeon,
η συνολική παραοικονομία υπολογίζεται στην Ελλάδα πάνω από 70 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως!
@ Pascal
“…Στην Ελλάδα, οι αποδοχές ενός διευθυντή είναι περίπου εξαπλάσιες από αυτές ενός κατώτερου υπαλλήλου. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει τόσο μεγάλο χάσμα…”
Εδώ μιλάμε για καραμπινάτες παρανομίες. Μεγαλοστελέχη του δημοσίου που παίρνουν περισσότερα από τον πρόεδρο του Αρείου πάγου, παρότι απαγορεύεται από τη νομοθεσία.
Για να μην πούμε για κάτι Γκαργάκνες, Αράπογλου και Βουρλούμηδες που καθαρίζουν μέχρι και 700.000 ευρώ+ ετησίως κάποιοι από αυτούς…
December 13th, 2007 at 8:47 am
xBerliner, σε βρίσκω πολύ εριστικό. Επειδή εσένα σου έκατσε (ναι, έτσι όπως είναι τα πράγματα είναι απλά τύχη το να κάνεις την καλή. Τύχη του πόσο πλούσιοι είναι οι γονείς σου, πόσο έξυπνος και αρτιμελής είσαι, που γεννήθηκες και τι χρώμα ή γένος έτυχε να είσαι και γενικά τι ευκαιρίες είχες απο αρχή.) να έχεις τις δυνατότητες που είχες, δεν σημαίνει οτι τις είχαν όλοι. Με τον τρόπο που απαντάς, παίρνω την εντύπωση οτι ποτέ δεν χρειάστηκε να βρεθείς σε κατάσταση ανάλογη με αυτή που βρίσκεται το 70% των Ελλήνων τώρα (Για να μην μιλήσω για άλλες χώρες).
Όχι δεν φέρνω καφέδες, για να απαντήσω την ερώτηση σου.
Ελπίζω μόνο εαν κάποια στιγμή τα πράγματα αλλάξουν και βρεθείς σε ανάλογη κατάσταση, να μην γυρίσει κάποιος και αναρωτηθεί γιατί παίρνεις λιγότερα απο 2k με την φράση “καφέδες φέρνεις;”
December 13th, 2007 at 4:21 pm
“Τα νούμερα που έδωσες πριν, χψ^2, για μέσους μισθούς μάλλον ήταν αστείο. Αααχ, ευθυμήσαμεν.”
Αν σου πω τι μισθούς παίρνει ο πλέον ανειδίκευτος νεαρός εργάτης στην Βιοχαλκο, είμαι σίγουρος θα σου φύγει κάθε διάθεση. Και αν κάτσει και καμιά υπερωρία, κανένα Σαββατοκύριακο και είναι και στην βάρδια, ασ’ τα να πάνε… Αστρονομικά ποσά για κάποιους. ;-))))
December 13th, 2007 at 5:08 pm
Η αλήθεια είναι ότι και ο σκουπιδιάρης μια και τον αναφέραμε, παίρνει πολύ περισσότερα από 700 ευρώ. Και το 80% του χρόνου του είναι απλά συνεπιβάτης στο σκουπιδιάρικο που κάνει τη διαδρομή Αθήνα - Λιόσα.
December 13th, 2007 at 5:53 pm
αν το ποστ είχε τίτλο “χαζογκόμενα που σου αγόρασε ένα πτυχίο business administration ο μπαμπάς στην Αγγλία πολέμα σου πίνουνε το αίμα” θα συμφωνούσα πιθανόν μαζί σου
December 13th, 2007 at 5:55 pm
Μη το περιφρονείς καθόλου τους σκουπιδιάρηδες. Έχω γνωρίσει πολλούς Υπομηχανικούς και Μηχανικούς Ηλεκτρολόγους που έτσι ξεκίνησαν. Αντί να δηλώνουν αδιόριστοι και άνεργοι και να ζουν εις βάρος των γονιών τους, δούλευαν στον Δήμο σαν σκουπιδιάρηδες και τον υπόλοιπο χρόνο τους (ως γνωστόν ποτέ τους δεν κλείνουν οκτάωρο στην εργασία τους) είτε έψαχναν για δουλειές, είτε δούλευαν τα ηλεκτρικά στην οικοδομή. Εγώ ήμουν πιο άτυχος. Η πρώτη μου δουλειά ήταν εργάτης στην Βιοχάλκο.
December 13th, 2007 at 11:42 pm
Δεν τους περιφρονώ, γαμώ τα άτομα είναι.
December 16th, 2007 at 6:57 pm
Σωστά! Τα λες όπως είναι κι όπως δεν τα λένε! Μπράβο και καλή συνέχεια!
December 16th, 2007 at 7:30 pm
exeis ki ena dikio
den to pa oti eimai asxeth??
December 24th, 2007 at 11:52 pm
Προσπαθω να βρω μια ακρη σε ολα αυτα που διαβαζω, αλλα δεν εχω καταληξει πουθενα. Ενω στο κειμενο σου αναφερεσαι για οτι και εσυ ο ιδιος εισαι ‘κατά της ανισοκατανομής του πλούτου’ απο την αλλη κανεις μεγαλο θεμα το “ούτε 50 ευρώ δε θα έδινα σε κάποιον για να μου κάνει τις περισσότερες από τις δουλειές των 700 ευρώ, μια και οι δουλειές αυτές παράγουν αέρα κοπανιστό”, και μπουρδουκλωνης το ολο θεμα. Εχει τοσο μεγαλη σημασια ο “φθηνος εντυπωσιασμος”, η οι “ανακρίβειες”
Αμα τα βαλεις ολα σε μια ζυγαρια, και συμφωνα με αυτα που πιστευεις, ποιο βαραινει περισσοτερο? Τι σου λεει η συνειδηση σου? Βαζεις στην ιδια μοιρα την ανισοκατανομη με το αν αξιζει η οχι η δουλεια που κανει καποιος χαμηλομισθος? Η ο φθηνος εντυπωσιασμος και οι ανακριβειες? Τι εχει μεγαλυτερη επιπτωση στην δομη της κοινωνιας?
Αντι να δεις τις επιπτωσεις που εχει στις σχεσεις των ανθρωπων σε μια κοινωνια καταγινεσαι με λεπτομερειες αν καποιος κερδιζει τιμια η οχι τα προς το ζην. Αυτο ειναι το ζητουμενο? Και οχι ?
Αμα δεν υπαρχει αυτος, δεν θα υπαρχει ανισοκατανομη, δεν θα υπαρχει αρπαχτη, δεν θα τρεχουν ολοι οι νεοι πατεις με πατωσε να μπουν σε μια σχολη για να τα οικονομησουν γερα, δεν θα ‘βαραει’ ο ενας τον αλλο για να βγαλει περισσοτερα φραγκα και αλλα πολλα.
Τωρα θα μου πεις, πως χτυπας τον χρηματισμο. Πολυ απλο, το βγαζεις πρωτα απο ολα απο το κεφαλι σου. Το δικο σου, το δικο μου, τα δικα τους, τα δικα μας.
December 25th, 2007 at 12:10 am
Προσπαθω να βρω μια ακρη σε ολα αυτα που διαβαζω, αλλα δεν εχω καταληξει πουθενα. Ενω στο κειμενο σου αναφερεσαι για οτι και εσυ ο ιδιος εισαι ‘κατά της ανισοκατανομής του πλούτου’ απο την αλλη κανεις μεγαλο θεμα το “ούτε 50 ευρώ δε θα έδινα σε κάποιον για να μου κάνει τις περισσότερες από τις δουλειές των 700 ευρώ, μια και οι δουλειές αυτές παράγουν αέρα κοπανιστό”, και μπουρδουκλωνης το ολο θεμα. Εχει τοσο μεγαλη σημασια ο “φθηνος εντυπωσιασμος”, η οι “ανακρίβειες”
Αμα τα βαλεις ολα σε μια ζυγαρια, και συμφωνα με αυτα που πιστευεις,α ποιο βαραινει περισσοτερο? Τι σου λεει η συνειδηση σου? Βαζεις στην ιδια μοιρα την ανισοκατανομη με το αν αξιζει η οχι η δουλεια που κανει καποιος χαμηλομισθος? Η ο φθηνος εντυπωσιασμος και οι ανακριβειες? Τι εχει μεγαλυτερη επιπτωση στην δομη της κοινωνιας?
Αντι να δεις τις επιπτωσεις που εχει ενας χρηματισμος χωρις ορια στις σχεσεις των ανθρωπων σε μια κοινωνια καταγινεσαι με λεπτομερειες αν καποιος κερδιζει τιμια η οχι τα προς το ζην. Αυτο ειναι το ζητουμενο? Και οχι ο ασυδοτος χρηματισμος?
Αμα δεν υπαρχει αυτος, δεν θα υπαρχει ανισοκατανομη, δεν θα υπαρχει αρπαχτη, δεν θα τρεχουν ολοι οι νεοι πατεις με πατωσε να μπουν σε μια σχολη για να τα οικονομησουν γερα, δεν θα ‘βαραει’ ο ενας τον αλλο για να βγαλει περισσοτερα φραγκα και αλλα πολλα.
Τωρα θα μου πεις, πως χτυπας τον χρηματισμο. Πολυ απλο, το βγαζεις πρωτα απο ολα απο το κεφαλι σου. Το δικο σου, το δικο μου, τα δικα τους, τα δικα μας.
December 26th, 2007 at 12:40 am
…
December 2nd, 2008 at 12:31 am
ego piga ston oaed kai epidi eixa pai albania 17 meres gia xartia toy paidioy moy moy esprojan to tamio 22 meres prosta k moy aferesan ensima einai nomimo ayto?????????