ένα πολύ καλό κείμενο
για το τελευταίο ξέσπασμα του εθνικού μας Όπου Φυσάει ο Άνεμος. Θα προσθέσω μόνο ότι από τη στιγμή που παύεις να αγωνίζεσαι για ένα καλύτερο μέλλον και ξεκινάς να αγωνίζεσαι για ένα δοξασμένο παρελθόν μπορείς να αυτοαποκαλείσαι ό,τι θέλεις, αλλά αριστερός δεν είσαι. Με την ευκαιρία λάσπη και σκατά στους αριστερούς που δεν ξεφωνίζουν το ζωντανό τους σύμβολο, αποδεικνύοντας έτσι ότι δεν είναι παρά ελληναράδες που αντιλαμβάνονται τον κόσμο με τους ίδιους ακριβώς θρησκευτικούς όρους, έστω και σε πιο μαβί απόχρωση.
Σε σιτουασιονιστικό επίπεδο τώρα, σημειώστε πως το “ο Μίκης γράφει επιστολή” τείνει να γίνει κάτι σαν το “ο Πρέκας σπάει τη σιωπή του”. Στο κάτω-κάτω βρείτε τις διαφορές και σφυράτε μου…
(υπάρχει βέβαια η προφανής διαφορά του ύφους του Λαζόπουλου, αλλά είναι άλλης τάξης ζήτημα [βλ. όσα λέω παραπάνω για τους αριστερούς])
March 1st, 2008 at 1:21 pm
η μαργαριτα η μαργαρω βαρκουλα στο σαρωνικο
March 1st, 2008 at 3:28 pm
Είδες τι κάνει το άτιμο το Alzheimer?
Κρίμα πάντως, ειλικρινά κρίμα για τον Θοδωράκη.
Τελικά οι ήρωες γεράζουν όντως πολύ άσχημα…
March 1st, 2008 at 3:55 pm
Δεν είναι alzheimer. Είναι ο τρόπος σκέψης της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων. Τηλεθεατών.
Και σιγά τον ήρωα. Εγώ τον γνώρισα σαν τον βασικό υπεύθυνο για το “Ένα το Χελιδόνι” που μας βάζανε να τραγουδάμε στις εθνικές επετείους, που ΟΚ μεγαλύτερη μαλακία τραγούδι για φρονηματισμό πιτσιρικιών δεν υπάρχει (και ποια είναι στο κάτω-κάτω η Ζωντανίνα που θέλει το αίμα τους?).
March 1st, 2008 at 4:41 pm
Ο Μίκης (ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω έχει περάσει απο όλους τους ιδεολογικούς χώρους) έχει τουλάχιστον τη δικαιολογία της εσχατογηρείας. Οι άλλοι δεν έχουν καμμια…
Όσο για το “Ενα το χελιδόνι”, λέει πολλά για τις προηγούμενες γενιές. Απλώς όντως το ξεφτιλίσανε με τις εθνικές επετείους, απο τότε που πήρε το Νόμπελ ο Ελύτης. Για σένα ήταν παγιωμένη κατάσταση ο Ελύτης και κατεστημένο, δηλαδή. Εχοντας προφτάσει το “έχω μι’αδερφή, κουκλίτσα αληθινή, τη λένε Βόρειο Ηπειρο, την αγαπώ πολύ”(τουλάχιστον δυο χρόνια το τραγουδούσαμε κάθε πρωϊ μαζί με τον εθνικό ύμνο), δεν τον βλέπω τόσο κατεστημένο τον Ελύτη.
March 1st, 2008 at 5:47 pm
O anthropos den allaxe. Aphxei thn aristerh patriwtikh ideologia h opoia sygkroththhke gia na jeplythei meta ton emfylio to stigma toy eamoboylgarou. Deite to biblio toy Akh Gabrihlidh, H Atherapeyth nekrofilia toy rizospastikoy patriotismoy gia mia poly kalh analysh toy ethnikoy aristerou mas syntheth.
March 1st, 2008 at 8:20 pm
Don’t Kiss The Frog » ένα πολύ καλό κείμενο…
Αντίδραση στις εθνικιστικές συνομωσιολογικές μπούρδες του Θεοδωράκη και του Λαζόπουλου….
March 1st, 2008 at 9:52 pm
O Μίκης ήταν, είναι και θα είναι για πάντα το παιδί του Λαού. Ο εκφραστής του. Παράτησε καριέρες μεγάλες σε Παρίσια για να πάει εξορία στην ορεινή Κορινθία. Εκεί που τον παρακάλαγαν οι φράγκοι να γράψει όπερα, εκείνος επέμενε να γράφει λαϊκά τραγούδια. Πιάνει τον λαϊκό παλμό, τον κατανοεί και τον ξαναδίνει πίσω ενισχυμένο.
Ωστόσο ο ηγέτης πρέπει να είναι παιδαγωγός, όχι αναλυτής της μαζοψυχής. Να δείχνει το μέλλον, όχι το παρόν και το παρελθόν. Πρέπει να τον προετοιμάζει, όχι να τον εκφοβίζει. Πρέπει να τον οπλίζει, όχι να τον απομονώνει. Ο Μίκης δεν έχει τίποτε απ’ αυτά.
Ωστόσο δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις αμετάκλητα. Για ότι κι αν πεις, υπάρχει μια πράξη του που δηλώνει ότι δεν έχει μονομέρεια στη σκέψη του.
March 2nd, 2008 at 2:29 am
Κοίτα, εγώ δεν είπα ότι δεν είναι εντάξει σαν άτομο -έχεις δίκιο ότι είναι καθρέφτης του λαού, ή τουλάχιστον του λαού της εποχής του που τώρα έχει μέση ηλικία 60 και- αλλά τέλος πάντων στη δεδομένη συγκυρία το να επιλέξει να δηλώσει αυτά που δήλωσε σε μια εκπομπή που τη βλέπουν 3.000.000 άτομα είναι όπως και να το κάνουμε μια συνεισφορά προς την κατεύθυνση του εκφασισμού της κοινωνίας που για να ισορροπήσει (και να βγει “θετικό” το ισοζύγιο του Μίκη) πρέπει τουλάχιστον να είχε βγάλει ένα λόγο σαν το “I have a dream” στην προηγούμενη ζωή του, κατά προτίμηση απέναντι σε βασανιστές εθνικιστικής χούντας. Και κάτι τέτοιο δεν υπήρξε.
March 2nd, 2008 at 10:05 am
J95, πολύ καλή η Ζωντανίνα (που προφανώς κατάγεται απο τα ανυπότακτα Ζωντανά).
Εγώ που είμαι πιο μεγάλος από σένα, αν και όχι εξηντάρης, απορούσα τι είναι το ραμόνι στο βυθό της θάλασσας. Τι είν’ αυτό; Είναι από τον Επιτάφιο (”και στου πελάγου το βυθό πλανιέμαι τώρα μόνη”). Ένας καλός φίλος, δέκα χρόνια νεότερος από μένα (αλλά μάλλον μεγαλύτερος από σένα) έχει το δικό του ραμόνι, που το κλαίει η μάνα του (”κλαίει η μάνα τώρα μόνη”, από τα Τραγούδια του αγώνα)
Όμως, να σου πω. Εγώ, που ξαναλέω, είμαι πιο μεγάλος από σένα, χρωστάω στο Μίκη πολύτιμες ανάσες ελευθερίας μέσα στη δικτατορία, όπου ήμουν παιδάκι. Και φαντάζομαι ότι όσοι γνώρισαν τη δικτατορία θα τον έχουν πάντα τον Μίκη στην καρδιά τους ό,τι κι αν πει σήμερα -και μακάρι να ζήσει κι άλλο και να λέει κι άλλα, κι ας λέμε ότι κακογερνάνε οι μύθοι και οι ήρωες. Κι εμείς δίκιο έχουμε, κι εκείνος.
March 2nd, 2008 at 11:43 am
Το θεμα δεν ειναι η επιστολη. Ετσι κι αλλιως, Θεοδωρακης ειναι αυτος, τον ξερουμε, τον μαθαμε μετα το “Καραμανλης η τανκς”, ολο και κατι θα του ξεφυγει! Το θεμα ειναι η αναπαραγωγη της επιστολης αυτης ως θεσφατου.
Μεγαλος στη μουσικη, αλλα αδυνατος στην αναμιξη της πολιτικης με τις νοτες. Ισως να θελει να μη περνα απαρατηρητος, να δειχνει οτι ακομα υπαρχει, αλλα να μη μπορει πλεον να συνθεσει. Ειναι κριμα.
March 2nd, 2008 at 1:00 pm
Ροδιά, σαφώς δεν θέλει να περνά απαρατήρητος, και σαφώς
δεν θα έπρεπε να μιλάει για τα πάντα. Αλλά τι τα θες; το
βάρος του ονοματος.
Πάντως συνθέτει και βγάζει και δίσκους. Ομως είναι τόσο μεγάλο
το βάρος, που λέγαμε. Η Οδύσσεια, ο δίσκος που έβγαλε πέρσι θαρρώ, ή πρόπερσι, πάντως με περασμένα τα ογδόντα, δεν ήταν κακός. Αλλά είπαμε, το βάρος.
March 2nd, 2008 at 5:49 pm
Έτσι όπως πάει, ο επόμενος δίσκος που θα βγάλει, θα είναι στην εκκλησία. Τα έσοδα δικά του, βέβαια.
March 2nd, 2008 at 6:34 pm
“Ο επόμενος”;;;;
March 3rd, 2008 at 3:35 am
Ακριβώς έτσι είναι!
Παρεμπιπτόντως, διαπίστωσα μια κατάπτυστη εκστρατεία διαστρέβλωσης του Ελύτη, π.χ. ακόμη και σήμερα νεαρή φίλη μου είπε ότι διδασκόταν στο σχολείο “χριστιανικές ερμηνείες” ποιημάτων του Ελύτη που κάθε άλλο παρά χριστιανικά ήσαν, π.χ. το Ρόδο το Αμάραντο ΔΕΝ ήταν (όπως προπαγανδιστικά διαδίδεται και διδάσκεται) η Παναγία, αλλά η Μούσα-Θεά, η αναρχική θεά (Μαρία Νεφέλη) και πολλά άλλα…
ΤΙ να πει κανείς, ΗΞΕΡΑ ότι τελικά θα τον κάνανε μπαϊλντί τον Ελύτη, ήταν αχώνευτος, επικίνδυνα ανατρεπτικός και τελικά τον κάνανε κατεστημένο. Αφιέρωσα μεγάλο μέρος του χρόνου μου όπως πολλοί άλλοι για να αποκαταστήσω την αλήθεια…. αλλά ΠΟΙΟΣ μας ακούει
Το ανέκδοτο με τα 99 σουβλάκια το ξέρετε;
-Πάει ένας τύπος και λέει σε σουβλατζή “Θέλω 99 σουβλάκια”. Ο σουβλατζής απαντά”να τα κάνω 100;”
-Ελα μωρέ, ποιός θα τα φάει (η απάντηση).
Ε, 100 δοκίμια να γράψουμε, ΠΑΛΙ την προπαγάνδα που επικράτησε (και διδάσκεται κιόλας) δεν την εξαλείφουμε πια.
Οσο για το Μίκη, άσε καλύτερα. Φταίνε οι επιρροές, εκείνα που διαβάζει, εκείνα που “αισθάνεται υποχρεωμένος να πει”.
Η γλώσσα μεταδίδει επιρροές κάθε στιγμή…
March 3rd, 2008 at 3:46 am
OXI j95, δεν διδάχτηκε ποτέ σωστά το ποίημα αυτό του Ελύτη, ούτε το διέδωσε ο Θεοδωράκης.
Τα βαμπίρ της εξουσίας (με δικούς τους διανοουμένους) ΑΝΑΤΡΕΨΑΝΕ το ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ, το σκοτώσανε.
Και φυσικά τους βόλεψε εκείνη η αναφορά στο “και να δίνουν το αίμα τους”.
Η νεότητα ΔΕΝ πρέπει πια να δίνει το αίμα της, την ενέργειά της, κ.ο.κ. Αυτός ο στίχος είναι ο μόνος παρεξηγήσιμος, από νέες γενιές (με τις οποίες συστρατεύτηκα “κατά των βαμπίρ”)…
ΟΛΟΙ οι άλλοι στίχοι είναι κωδικοποίηση άλλων καταστάσεων, που δυστυχώς περάσανε απαρατήρητες, νικήσανε στην Ελληνική κοινωνία, και μετά διαστρέψανε το ίδιο το νόημα του ποιήματος γιατί δεν τους συνέφερε καθόλου.
Π.χ. “πάρθηκεν από Μάγους το σώμα του Μαγιού”
Σημαίνει “νίκησαν οι διαολοπαπάδες και τα βαμπίρ τα νιάτα ποιυ αντιστέκονται και κλέψαν το Ενεργειακό Σώμα της νεότητας”.
Μιλάμε για έναν ΑΚΡΩΣ αναρχικό μυστικισμό, και ΠΟΛΥ καλά συγκαλυμμένο αντι-παπαδισμό.
Αλλά όταν οι διαολοπαπάδες και τα βαμπίρ δίδαξαν το ποίημα, αντέστρεψαν το νόημά του βάζοντάς το στις παρελάσεις.
Είναι ιεροσυλία κάτι τέτοιο. Το “‘ενα το χελιδόνι” το ξέρετε ΠΩΣ το απέδωσα, τρελός χορός για club, κατά των εξουσιών…
Διότι το “να δίνουν οι ζωντανοί το αίμα τους” ΔΕΝ μπορεί να γίνει επιβεβλημένο καθήκον αλλά μόνο εθελοντικός αγώνας ΟΤΑΝ υπάρχει ανάγκη γι’ αυτό, ΟΧΙ όταν η ανάγκη είναι η υπακοή…
Τέλος πάντων… δεν νικήσανε ολοσχερώς ακόμη, όσο υπάρχουμε αρκετοί που ξέρουμε. ΟΣΟ μιλάμε ΚΑΙ με νεώτερους, όσο ΔΕΝ γινόμαστε εμείς οι ίδιοι βαμπίρ.
March 3rd, 2008 at 4:05 am
Εγώ επιμένω ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου αλλού, τόσο για το Μίκη, όσο και για τον Ελύτη (ΙΔΙΩΣ αυτόν).
Το βιβλίο του Ακη το έχω συζητήσει εκτενέστατα στο μπλογκ μου, και πιστεύω ότι είμαι ο ΜΟΝΟΣ (στη μπλογκόσφαιρα τουλάχιστον) με μια ιδιόρρυθμη, πολύ διαφορετική άποψη, όσον αφορά το βιβλίο. Δεν είμαι κατά του βιβλίου, είμαι κατά της δαιμονοποίησης του Μίκη σαν ρατσιστή.
Η βρωμερή και σάπια ελληνική κοινωνία βέβαια, κανιβάλων και βαμπίρ, δεν έχει ΤΙ άλλο να φάει σήμερα και… τρώει τους πατέρες της. Ε, θα βαρυστομαχιάσει γιατί το κρέας δεν είναι νόστιμο (άσε που του ενός είναι και κάποιες δεκαετίες παλιό μέσα στον τάφο).
ΤΙΠΟΤΕ δεν απάντησε ο Ακης στα θετικά μου άρθρα όπου του αποδεικνύω ότι ο ίδιος ο Ελύτης ήταν το αντίθετο της νεκροφιλίας, ότι συχαινόταν ακριβώς τα ίδια που απωθούν και τον Ακη. ΤΙΠΟΤΕ δεν απάντησε διότι ΞΕΡΩ ότι κατά βάθος συμφωνεί.
Εκεί που απάντησε, η συζήτηση ήταν μια από τις πιο γόνιμες και πιο δημιουργικές που έγιναν ποτέ για το θέμα.
ΒΑΡΙΕΜΑΙ να σας δώσω τα λινκ αυτή τη φορά. ΤΖΑΜΠΑ χαλιέμαι για τη βρωμοχώρα και ποιούς πάει να φάει και ποιοι την τρώνε…
March 3rd, 2008 at 4:19 am
Το άλλο το τρελλό το ξέρετε;
Θα σας το πω και πάω για ύπνο…
Την ΠΡΩΤΗ φορά που είδα την εκπομπή του Λαζόπουλου, λυπήθηκα ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ. Θα συμφωνούσα ίσως με λύπη βέβαια, με τον j95 και με σένα και με άλλους, που δυστυχώς όμως -τελικά- έχετε ΕΝΑ και ΜΟΝΟ ΕΝΑ ελάττωμα: ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ κάνει τον κόπο να δει το ΙΔΙΟ πράγμα από εντελώς διαφορετικές πλευρές.
Τις επόμενες μέρες όμως, έτυχε να διαβάσω κάποια σοβαρά κείμενα.
Τελικά ο γέροντας Μίκης, ΠΑΡΟΛΟ που ο ΤΡΟΠΟΣ που έθεσε το θέμα και ΠΟΛΛΑ από όσα είπε με βρίσκουν αντίθετο και συμφωνώ μαζί σας, εντούτοις… το κεντρικό νόημα του γράμματός του (αν αφαιρέσεις όλα τα άσχετα, τα γνωστά) ήταν ΒΑΣΙΚΑ ΣΩΣΤΟ, όσον αφορά τον ιμπεριαλισμό σε επίπεδο γερακιών όπως ο Τσένυ και ο Μπους… Απλώς ΠΑΡΑΣΥΡΟΜΑΣΤΕ από λέξεις, εκφράσεις, ιδέες που ΔΕΝ στέκουν και χάνουμε το νόημα.
Αν συναντούσατε έναν… τρισχειρώτερο από το Μίκη, άνθρωπο που θα έλεγε πολύ λιγότερα, ΙΣΩΣ να διαπιστώνατε κάποια σημαντική αλήθεια μέσα σε όλα εκείνα με τα οποία δικαίως θα διαφωνούσατε.
αλλά για να μπορέσει κανείς να αποκωδικοποιήσει πολλαπλά ή κρυμμένα μυνήματα πρέπει να εγκαταλείψει την πόλωση, την αιώνια καρα-ελληνική ΑΡΡΩΣΤΕΙΑ του να… ψάχνει για εχθρούς και να θάβει κάποιον ή να δαιμονοποιεί, κ.ο.κ.
Ο Μίκης από αυτή την άποψη είναι ένας ΠΟΛΥ ηπιώτερος άνθρωπος από όσο ΦΑΙΝΕΤΑΙ να είναι μέσα από τα λόγια του.
Στων κουφών κωλοελλήνων την πόρτα όσο θέλεις βρόντα…
March 3rd, 2008 at 4:22 am
Το ΜΕΓΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ λάθος του Μίκη όμως ΠΡΕΠΕΙ να το πω:
ΚΑΝΕΙΣ δεν ενδιαφέρεται να βάλει στόχο την Ελλάδα.
ΧΕΣΜΕΝΟΥΣ μας έχουν,
Καλιηνύχτα σας
March 3rd, 2008 at 4:35 am
Have a guess.
March 3rd, 2008 at 9:02 am
Ου γαρ έρχεται μόνον……
Ή, αλλιώς, μωραίνει Kύριος ον βούλεται απολέσαι…
Σε πιο απλά ελληνικά, πάει, τό ‘χασε κι ο Μίκης!
Ενώ ο Λαζόπουλος ξεκίνησε το προχθεσι……
March 3rd, 2008 at 10:22 am
Ακολουθώνταςο Μίκης τις λανθασμένες διαδρομές του Νου που του ενστάλαξαν ΑΛΛΟΙ, χρόνια και χρόνια, απλώς πέφτει θύμα των εχθρών του, εκείνων που δεν του συγχώρησαν ποτέ τους αγώνες του, την επιστολή του κατά του Δικτύου 21, την άδολη ανησυχία του για τα ανθρώπινα δικαιώματα, κ.ο.κ.
Είναι σαν να πατάει κανείς με τον υποκόπανο τουφεκιού ένα γέρο κρατούμενο στο Γκουαντανάμο και να τον λυώνει, αυτή η ανελέητη, αμείλικτη κριτική, λες και η δαιμονοποίηση του Μίκη είναι φάρμακο για τις αρρώστειες του γένους. ΤΡΙΧΕΣ είναι, σε σχεδόν όλα δίκιο έχει, αλλά ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΕ νέο, δεν προσφέρει τίποτε θετικό. Διαχρονικά πρέπει να δείτε τον άνθρωπο, όχι ΠΩΣ τον κάνανε να σκέφτεται…
ΕΛΕΟΣ
March 3rd, 2008 at 10:26 am
Υ.Γ. Μέχρι χθες (δηλαδή περσι) ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΚΑΝ ότι το λάβαρο της Αγίας Λαύρας και το Κρυφό σχολείο ήταν ψέματα…
ΑΥΤΟ τα λέει όλα, ΤΙ να πει μετά από τόση πλύση εγκεφάλου;
March 3rd, 2008 at 10:35 am
Οι ιστορικοί του μέλλοντος θα πρέπει να σκύψουν με προσοχή πάνω στις ΕΠΙΡΡΟΕΣ που χτύπησαν τον Μίκη, εδώ και κάποια χρόνια, επιρροές που επηρεάζουν δυστυχώς μεγάλο αριθμό Ελλήνων με αυξανόμενη ισχύ, και να ξεδιαλύνουν τον τρόπο που ο Μίκης Θεοδωράκης ΕΠΡΕΠΕ να υποστεί αυτή τη συστηματική Επιχείρηση Αναμόρφωσης των Ιδεών του ώστε να πάψει να ενοχλεί κάποιους άλλους, να πάψει να έχει ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ π.χ. όταν μιλάει για ανθρώπινα δικαιώματα, όταν π.χ. έστελνε το πύρινο εκείνο γράμμα κατά του Δικτύου 21 και υπερασπιζόταν τον Βασιλάκη, όταν έστελνε και στέλνει γράμματα κατά των παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων παντού στον κόσμο, ΜΕΓΑΛΟ αριθμό γραμμάτων που όμως ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΑΝ ή δεν δημοσιοποιήθηκαν επαρκώς, διότι ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ στην εκστρατεία υπονόμευσης της αξιοπιστίας του, τόσο απ’ έξω του, ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥ. Η εξουδετέρωση του Μίκη Θεοδωράκη εξυπηρετεί τη ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΓΚΟΥΑΝΤΑΝΑΜΟ και τις κατάφορες παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων, την επαναφορά από την πίσω πόρτα ακόμη και των βασανιστηρίων, και ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ανατριχιαστικά.
Σήμερα υπάρχει ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ πόλεμος ιδεών, τεράστιες επιχειρήσεις εξουδετέρωσης αντιφρονούντων. Ενας τρόπος εξουδετέρωσης είναι και αυτός που ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ κάνοντας τον Μίκη να ακολουθήσει τις λανθασμένες διαδρομές σκέψης που είδατε. ΓΙΑΤΙ να δοθεί ΤΟΣΗ δημοσιότητα στα ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ του Μίκη, ενώ σε άλλα και ΠΑΡΑ πολλά γράμματα με τα οποία θα συμφωνούσαμε όλοι σχεδόν, δεν δόθηκε σχεδόν καμία δημοσιότητα;
March 3rd, 2008 at 10:42 am
Υ.Γ. Ο πραγματικός ιμπεριαλισμός ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ από το λαθασμένο πατριωτισμό και την καλλιέργεια ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΝΟΙΑΣ. Αν δεν υπήρχαν οι τρομοκράτες, έπρεπε να εφευρεθούν. Αν δεν υπήρχαν τα ΑΛΛΟΘΙ, δεν θα δικαιολογούνταν τα εγκλήματα. Αν δεν υπήρχε όλη αυτή η εντελώς λανθασμένη Ενδογμάτιση του Μίκη σε λάθος ιδέες, δεν θα μπορούσε να σταθεί και η δαιμονοποίησή του, το ξαναγράψιμο της ίδιας της Ιστορίας του, κ.ο.κ.
ΚΑΤΙ ξέρω “από τα μέσα” κι εγώ, ΜΗ ΜΑΣΑΤΕ, οι πέτρες είναι δωρεάν.
March 3rd, 2008 at 10:51 am
Υ.Γ. Αντί να μασάτε αναρωτηθείτε ΠΟΙΟΣ και ΓΙΑΤΙ είπε σε κάποιο μπλογκ
“θα του χώσουμε την επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη στον κώλο, έχουν γνώση οι φύλακες”.
Το “έχουν γνώση οι φύλακες” ΙΔΙΩΣ…
March 3rd, 2008 at 1:14 pm
Να σου πω κάτι omadeon; Κάπου καταντάει κουραστικό να βρίσκουμε συνέχεια δικαιολογίες για το Μίκη. “Ο καλός Μίκης που τον κάνανε να σκέφτεται έτσι” λοιπόν εγώ νομίζω ότι όλοι κατά βάθος είναι καλοί και κάποιοι ή κάποιες καταστάσεις τους κάνουν να σκέφτονται και να κάνουν κακά πράγματα οπότε δεν έχει και πολλή αξία αυτό το επιχείρημα. Και δεν καταλαβαίνω και το λόγο. Ο ίδιος ο Μίκης επέλεξε να πει αυτές τις μαλακίες που σχολιάζουμε σε 3.000.000 τηλεθεατές΄και όχι κάποιο από τα σωστά πράγματα που ενδεχομένως έχει πει.
Τι να κάνω, να προσπεράσω το γεγονός ότι ξεκινάει χαρακτηρίζοντας προκαταβολικά την αντίθετη άποψη “προδοσία” και “ασχήμια” (όπως οι φασίστες), ότι αναφέρει φυλετικά επιχειρήματα (όπως οι εθνοφυλετιστές), ότι προτείνει απομονωτισμό και επιθετικοτητα (όπως οι εθνικοσοσιαλιστές), ότι προτιμά τον “τιμημένο” θάνατο από την “άτιμη” ζωή (όπως τα ηλίθια ρομποτάκια που θα γινόμασταν αν παίρναμε στα σοβαρά τον εθνικό φρονηματισμό) και ότι όλα αυτά δεν τα λέει σε έστω σε ένα άρθρο στα πλαίσια ορθολογικού διαλόγου αλλά σε ένα ακροατήριο 3.000.000 τηλεθεατών σε λαϊκιστική εκπομπή υψηλής τηλεθέασης (όπως ο Λιακόπουλος και ο Καρατζαφέρης), και να πω “α δεν έχουν καμία σημασία όλα αυτά γιατί πριν 50 χρόνια στο σαλόνι του είπε στην ξαδέρφη του κάτι σωστό και κατά βάθος είναι καλός άνθρωπος”;
Δεύτερον δε μας γαμεί λέω γω και ο ιμπεριαλισμός! Ο Μίκης για τους δικούς του λόγους (κυρίως τις εποχές στις οποίες έζησε) ασπάζεται το ιδεολόγημα του πολιορκημένου φρουρίου, εγώ όμως γεννήθηκα το 1979 και μεγάλωσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (έστω σε ένα ψιλοκαθυστερημένο κράτος-μέλος) και μου είναι αδύνατον να σκεφτώ έτσι.
Γύρω μου βλέπω ανεργία, βλέπω αμορφωσιά, βλέπω φυλετικό μίσος, βλέπω παλιμπαιδισμό, στ’ αλήθεια δε νομίζω ότι μας παίρνει να παίζουμε τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών απέναντι σε φανταστικούς εχθρούς και αν αυτό έχει να προτείνει ο Μίκης και η Αριστερά επειδή αυτό είναι το μόνο που έμαθαν να κάνουν, ε να πάνε να γαμηθούν κι ο Μίκης και η Αριστερά.
March 3rd, 2008 at 2:06 pm
Τέλεια ανάλυση.
Για κάτι τέτοια on-form ποστάκια σε διαβάζω.
Σωστός και ο Yannis. Τί έγινε το περίφημο «Η Ελλάδα δεν έχει δουλειά Βόρεια απὀ την Λαμία», που έλεγε ο Καπετάν-Παπάρης σου ρε Μίκη; Κανα τραγουδάκι επ’αυτου;
@omadeon:
> Π.χ. “πάρθηκεν από Μάγους το σώμα του Μαγιού”
> Σημαίνει “νίκησαν οι διαολοπαπάδες και τα βαμπίρ τα νιάτα ποιυ > αντιστέκονται και κλέψαν το Ενεργειακό Σώμα της νεότητας”.
Αυτή η ερμηνεία από που προκύπτει, απ’ τον Λιαντίνη;
===
Τέλος, ρε παιδιά, στα σοβαρά το διάβασε αυτό ο Λαζόπουλος, ή πλάκα έκανε;;;
Ε, ρε Λάκη, ζημιάααα….
March 3rd, 2008 at 2:42 pm
Ο Λιαντίνης βέβαια (για όσους ΙΣΩΣ δεν ξέρουν) είναι ο γνωστός φιλόσοφος-αυτόχειρας που έπεσε από γκρεμό αφήνοντας γράμμα όπου αποκηρρύσει τη σημερινή Ελλάδα και τη γενιά του διότι “τρώνε τα ίδια τα παιδιά τους”.

Ατυχώς, δεν επέλεξε να ζήσει και να κατανοήσει ότι… δεν είναι τόσο μαλάκες τα παιδιά να αφήσουν άλλους να τα τρώνε εσαεί!
Πάντωςι… ΟΧΙ δεν “προκύπτει” από εκείνον η ΠΡΟΦΑΝΗΣ ερμηνεία που καταπλακώθηκε από τόνους Ελληναράδικης και Παπαδίστικης προπαγάνδας τόσο πολύ ώστε… αναρρωτιέσαι -κιόλας- “αν προκύπτει από το Λιαντίνη”. Καλά, εκεί φτάσαμε!
Η τσιφτεντελοποίηση των Νεοελλήνων (2 τουλάχιστον δεκαετίες τώρα) δεν οφείλεται βέβαια σε κανένα “πολιορκημένο φρούριο” αλλά στο εύκολο κέρδος, στην κατινιά και τη διαφθορά εκείνων που έγιναν “ιθύνουσα τάξη” μετά τα μέσα της δεκαετίας 80 περίπου. Και επειδή ήταν άδειοι εντελώς σκόρπισαν τη βρώμα τους και στην κουλτούρα, παραδίδοντας την ερμηνεία του Ελύτη και του “Ενα το Χελιδόνι” σε διάφορους παραποιητές όπως τον Τάσο Λιγνάδη (του οποίου το βιβλίο κάποτε… έσκισα από αγανάκτηση για την παραποίηση που διέπραττε της ποίησης του Ελύτη).
Γενικά πιστεύω ότι η ζημιά είναι πλέον ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΗ, δηλαδή ΔΕΝ θα μπορέσει ΚΑΝΕΙΣ να πείσει επαρκώς τη σημερινή συλλογική συνείδηση των Τσιφτετελλήνων για προφανείς ανατρεπτικές ιδέες και αναγνώσεις των ποιημάτων που μετατράπηκαν σε λάβαρα για ενοχλητική πλύση εγκεφάλου των νεώτερων (που ΠΟΛΥ δικαιολογημένα επαναστατούν όπως ο j95).
Το ΜΟΝΟ που απομένει είναι η διατήρηση ντοκουμέντων και αναλύσεων, κυρίως στα Αγγλικά και σε άλλες γλώσσες ώστε ΑΛΛΟΙ λαοί, λιγότερο ξεχαρβαλωμένοι από εμάς, να ακούσουν και να μάθουν τα πραγματικά εκείνα μηνύματα που δεν ήταν εθνικιστικά αλλά ανθρωπιστικά και πανανθρώπινα.
O Ελύτης πάντως πήρε το Νόμπελ για τη Μαρία Νεφέλη, που όποιος τη διαβάσει ΔΕΝ μπορεί να μη δει το προφανές νόημά της (ακριβώς ίδιο και με εκείνο του “Ενα το Χελιδόνι”).
Περισσότερα για τον Ελύτη (κυρίως στα Αγγλικά):
http://omadeon.wordpress.com/category/elytis/
ΔΕΝ περιμένω ιδιαίτερη ανταπόκριση από Ελληνες - βέβαια.
March 3rd, 2008 at 2:49 pm
http://omadeon.wordpress.com/2007/06/28/elytis_goddess1/
March 3rd, 2008 at 2:58 pm
http://omadeon.wordpress.com/2007/03/28/%ce%95%ce%bb%cf%8d%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%93%ce%b1%ce%b2%cf%81%ce%b9%ce%b7%ce%bb%ce%af%ce%b4%ce%b7%cf%82-%ce%b8%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%af%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9/
March 3rd, 2008 at 3:45 pm
προσωπικά συμφωνώ με τον Μίκη …
[για πρώτη φορά εδώ και πάρα πολύ καιρό]
March 3rd, 2008 at 4:30 pm
http://delfinoi.wordpress.com/2008/02/28/mikis-lost-it/#comment-211
Τώρα που πέθανε ο Χουντόδουλος θα ΣΥΝΕΛΘΕΙ πιστεύω. Τον είχε επηρεάσει πολύ, επισκέψεις κλπ.
Ευτυχώς χαίρει άκρας υγείας, αυτα τα γράμματα μάλλον σημαίνουν αλλαγές που θα εκπλήξουν… ΕΣΤΩ και με τα λάθη…
Πάντως κι εγώ το κεντρικό νόημα όσων είπε το βρίσκω ολοένα και πιο σωστό, διαβάζοντας ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
March 3rd, 2008 at 5:16 pm
> Πάντως κι εγώ το κεντρικό νόημα όσων είπε
> το βρίσκω ολοένα και πιο σωστό,
Το οποίο ήταν…;;; (περιληπτικά, αν θες)
March 3rd, 2008 at 5:36 pm
Η επιβολή της πολιτικής της Υπερδύναμης στα Βαλκάνια, με έμμεση συνέπεια την κατάργηση της αρχής του σεβασμού συνόρων (μέσω αναγνώρισης του Κοσόβου). Επίσης η πιθανή χρήση ορισμένων κρατών σαν “βάσεις” για διάφορα πράματα…
(τα υπόλοιπα συμφωνώ ότι είναι οδοντόκρεμες μπλε)
March 3rd, 2008 at 6:50 pm
Να συμφωνήσω ότι οι Αμερικάνοι έχουνε καθοριστικό ρόλο στην επιβολή του σημερινού status quo.
Όμως πρέπει να σου θυμίσω ότι το εναλλακτικό status quo ήταν 1.500.000 εκατομμύριο άτομα να καταπιέζονται με το χειρότερο τρόπο (και να αποτελούν μόνιμη πηγή αστάθειας) στο όνομα βαθιά ριζωμένων απόψεων (σε τελική ανάλυση).
Δεν είναι δηλαδή ότι όλοι σεβόντουσαν τρομερά τα σύνορα στην περιοχή (η Σερβία καταργώντας την αυτόνομη περιοχή του Κοσόβου και οι Κοσοβάροι παλεύοντας για αυτοδιάθεση) και ήρθαν οι κακοί Αμερικάνοι και σκόρπισαν την… ασέβεια.
March 3rd, 2008 at 7:57 pm
Εκεί ΣΥΜΦΩΝΩ μαζί σου j95. Πρόκειται για… ατυχή συγκυρία.
“έτερον εκάτερον” που λένε στην καθαρεύουσα.
Απλά ο γλυκός γέρων Μίκης παραφέρεται, εγώ τον δικαιολογώ γιατί τον αγαπώ (δεν κρύβεται αυτό) αλλά ΕΧΕΙ και αλήθειες ο Μίκης να πει, μην αμφιβάλλεις, π.χ. όταν σκιζόταν να στέλνει ιδιωτικά μέηλ για να ΜΗ γίνουν λιθοβολισμοί στο Ιράν, εε…. ΔΕΝ πιστεύω ότι το έκανε από συμφέρον κιόλας. ΗΜΑΡΤΟΝ…
March 3rd, 2008 at 8:41 pm
Υ.Γ. Η διαφορά μεταξύ Πρέκα και Μίκη είναι σαν τη διαφορά πλαστικών λουλουδιών και φυσικών… ΚΑΤΙ ξέρει κι ο Λαζόπουλος που σέβεται τον δεύτερο και γελοιοποιεί τον πρώτο… ΔΕΝ το κάνει από συμφέρον, πίστεψέ με j95
March 3rd, 2008 at 11:27 pm
Δεύτερον δε μας γαμεί λέω γω και ο ιμπεριαλισμός! Ο Μίκης για τους δικούς του λόγους (κυρίως τις εποχές στις οποίες έζησε) ασπάζεται το ιδεολόγημα του πολιορκημένου φρουρίου, εγώ όμως γεννήθηκα το 1979 και μεγάλωσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (έστω σε ένα ψιλοκαθυστερημένο κράτος-μέλος) και μου είναι αδύνατον να σκεφτώ έτσι.
Χαχαχαχαχαχαχα….
Πραγματικά από τα καλύτερα που έχω διαβάσει φέτος.
(Ο πιτσιρίκος έχει πέσει τελευταία)
March 4th, 2008 at 6:30 am
“Θα προσθέσω μόνο ότι από τη στιγμή που παύεις να αγωνίζεσαι για ένα καλύτερο μέλλον και ξεκινάς να αγωνίζεσαι για ένα δοξασμένο παρελθόν μπορείς να αυτοαποκαλείσαι ό,τι θέλεις, αλλά αριστερός δεν είσαι.”
Γιατί το λές αυτό; Αφού “Προϊόν πίστης μπορεί να είναι κάποια θρησκευτική δεοντολογία
…όπως αυτή της ελληνικής Αριστεράς.” και οι θρησκευτικές δεοντολογίες (!;) από πάντα αγωνίζονταν για το δοξασμένο παρελθόν…
March 4th, 2008 at 6:31 am
Ας μην ξεχνάμε επίσης (μιλώντας για την Ζωντανίνα) τον περίφημο Ροβιόλη (με βιολί σαν του οποίου θα χορεύουν οι διαβόλοι).
March 4th, 2008 at 1:41 pm
Όχι για *αυτό* το δοξασμένο παρελθόν. Καλά ο Μίκης μάλλον γι’ αυτό αγωνιζόταν από την πρώτη στιγμή, γενικά λένε όλοι “το ‘χασε” και “κατάντησε”, αρχίδια κατάντησε αν θέλετε τη γνώμη μου, από τη νεολαία Μεταξά πέρασε στο ΕΑΜ χωρίς να θεωρήσει ότι άλλαξαν αυτά για τα οποία αγωνιζόταν, το ίδιο και οι περισσότεροι της γενιάς του.
March 4th, 2008 at 1:43 pm
Συμφωνώ: ο Πρέκας είναι αυθεντικό καλτ, ο Μίκης είναι απλός νεοελληνικός σουρεαλισμός που τείνει στο καλτ.
March 4th, 2008 at 6:34 pm
Αν πιστέψουμε το γνωστό press-gr για την ιστορία περί νεολαίας Μεταξά. Γιατί κύκλοι που πρόσκεινται στο Μίκη όχι μόνο διέψευσαν αλλά και απέδειξαν ότι η φωτογραφία του ήταν πλαστή, νομίζω -με τη στολή της ΕΟΝ.
March 4th, 2008 at 6:57 pm
Δεν ξέρω αν αυτά που λέει ο φίλος Ομαντεόν πρέπει να τα πάρουμε στα σοβαρά και δεν ξέρω αν περιποιούν τιμή στον Μίκη.
Δηλαδή, όταν όλη η αριστερή ιστοριογραφία έχει γράψει και ξαναγράψει ότι η ΑγιαΛαύρα ήταν μύθος, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι ο Μίκης, που ήταν κορυφαίο στέλεχος της αριστεράς για δεκαετίες, έμαθε πέρυσι (!!!!) ότι ήταν μύθος η Αγία Λαύρα. Δεν διάβαζε την προδικτατορική Αυγή κάθε 25 Μαρτίου να δει τι έγραφε ο Βουρνάς;
March 4th, 2008 at 7:07 pm
Ένα επίσης πολύ καλό σχετικό κείμενο είναι και αυτό του Πιτσιρίκου:
http://pitsirikos.blogspot.com/2008/03/blog-post_9511.html
Καλησπέρες
March 4th, 2008 at 8:12 pm
Ποιο press-gr; Δε διαβάζω press-gr. Ο ίδιος το έχει πει, σε μια ιστορική εκπομπή που έπαιζε δεκαλεπτάκια στο ΣΚΑΪ κάθε πρωί. Ένα διάολο μήνες άκουγα τα απομνημονεύματά του. Νομίζω έχουν κυκλοφορήσει και σε DVD.
March 4th, 2008 at 8:33 pm
@kkk: Δεν έχεις διαβάσει καθόλου Λιαντίνη και φαίνεται. Είσαι ημιμαθής λοιπόν αφού μιλάς χωρίς να ξέρεις. Επομένως σου πρέπει βρώμικη κάλτσα στο στόμα.
March 4th, 2008 at 9:24 pm
@x
> Δεν έχεις διαβάσει καθόλου Λιαντίνη και φαίνεται.
> Είσαι ημιμαθής λοιπόν αφού μιλάς χωρίς να ξέρεις.
> Επομένως σου πρέπει βρώμικη κάλτσα στο στόμα.
Ημιμαθής θα ήμουνα αν είχα ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ να διαβάζω Λιαντίνη μετά από τις πρώτες 10 νεκρόφιλες, εμμετικές σελίδες. Τώρα γιατί μου πρέπει βρώμικη κάλτσα στο στόμα επειδή ο εν λόγω κύριος ξεμυάλισε ένα τσουρμο ψυχοπαθών πιτσιρικάδων - προφανώς κι εσένα μεταξύ των - δεν το πολυκατανοώ.
Αεί τράβα καμια βόλτα κατα τον Ταΰγετο, ψοφόσκυλο.
Ή καλύτερα κάτσε γράψε και συ καμια επιστολἠ στον Λαζόπουλο για την προδοσία της ομορφιάς. Κλαψομούνηδες της κακιάς ώρας!
Sorry για το outburst j95, αλλα πιστεύω οτι θα κατανοήσεις το πνεύμα της άνωθεν τοποθέτησης.
March 5th, 2008 at 12:00 am
Εγώ πιστεύω ότι δεν κατανόησες εσύ το πνεύμα της παράνωθεν
March 6th, 2008 at 1:34 am
Σιγά ρε παιδιά, σιγά μη διάβασα κι εγώ Λιαντίνη
Κλαψομούνηδες είναι και φαίνονται όσοι ακούνε σκυλάδικα.
Η ΜΙΣΗ επιστολή του Μίκη ήταν σωστή. Η άλλη οφείλεται σε επιρροές. Ο Λιαντίνης είχε δίκιο στη δήλωση που παράθεσα αλλά άδικο γιατί αυτοκτόνησε. Σχεδόν τίποτε δεν ξέρω γι’ αυτόν παρά μόνο ότι κάτι τρελαμένοι ΕΛ-ληνες άρχισαν να τον τρώνε για μπρεκφαστ κάθε μέρα λόγω πείνας πνευματικής και κινδυνεύουν να τους γίνει πλύση στομάχου.
Ο ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ ΤΩΡΑ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ.
Ο ΜΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΝΗΡΟΣ, ΟΣΟ ΑΓΟΡΕΥΕΙ ΜΗΝ ΤΑ ΤΡΩΣ.
March 6th, 2008 at 11:04 am
Συγκεκριμένα το γραμματικό και ορθογραφικό κομμάτι της.
March 7th, 2008 at 9:19 pm
Εύλογη αντίρρηση. Πράγματι αυτό δεν το άκουσα από τον ίδιο αλλά το συμπέρανα διαβάζοντας βιαστικά ένα άρθρο του (και άλλοι που διάβασαν το ίδιο άρθρο το ίδιο συμπέραναν).
Πάντως για το κρυφό σχολείο δυσκολεύομαι να πιστεύω ότι ΔΕΝ το πίστευε.
Ευτυχώς που υπάρχουν και… τσιμπούρια που μας θυμίζουν τα λάθη μας.
March 7th, 2008 at 10:20 pm
Μην τα παραλέμε τώρα. χεχε
Το ΕΝΑ τρίτο ήταν ολόσωστη ανάλυση των παρανοϊκών σχεδίων κάποιων ηγετών (και όχι μόνο
Το ΕΝΑ τρίτο ήταν λανθασμένο και υπερπατριωτικό.
Και το υπόλοιπο τρίτο ήταν λογικές συνεπαγωγές από τις Χ+Υ προτάσεις των προηγούμενων, κάτω από το κριτήριο “βελτιστοποίησε πολιτική Ελλάδας”, αλλά το σύστημα λογικής κράσαρε και ούτε ο ίδιος δεν το πήρε χαμπάρι.
April 10th, 2008 at 2:17 am
[...] which is characteristic in his shows as the Theodorakis Letter nationalistic delirium proves, (blog post by j95). I mention journalists and politicians but of course this failure also holds true for the greek [...]