γενετικά τροποποιημένα βακτήρια παράγουν αργό πετρέλαιο από οργανικά σκουπίδια
Προβλεπόμενο κόστος είναι περίπου $50/bbl και ο κύκλος του προϊόντος (από τα αρχικά σκουπίδια μέχρι τα τελικά καυσαέρια) είναι carbon-negative, δηλαδή μειώνει το CO2. Οι πρώτες παραγωγικές μονάδες αναμένονται σε δύο χρόνια.
Πρέπει να νιώθουν πολύ μαλάκες στη Greenpeace τώρα που η μία major καμπάνια τους (”πεθαίνουμε από το CO2″) ακυρώνεται από τους Κακούς της άλλης (”μεταλλαγμένα”).
June 16th, 2008 at 3:00 pm
Μακάρι να είναι αλήθεια όλα γιατί σε αυτήν την περίπτωση τον πίνουνε τουλάχιστον 1.500.000.000 άτομα που μου τη σπάνε (γιαχαμπίμπηδες, ρώσοι, οικολόγοι, neocons, εφοπλιστάδες).
June 16th, 2008 at 4:16 pm
όσο ελπιδοφόρο κι αν ακούγεται πάντα υπάρχει κάπου ένα “αλλά”.
και πάντα το μαθαίνουμε μετά την καταστροφή.
πάντως αν αληθεύει αυτό θα μπορούμε να “καίμε” και τα σκουπίδια της κουζίνας όπως φλούδια, ρίζες και κουκούτσια.
στην Ελλάδα έχουμε μπόλικα.
June 16th, 2008 at 4:25 pm
Προς το παρών το κόβω ένα ελπιδοφόρο μεν υπερ-εκτιμημένο δε ερευνητικό project.
Ελπιδοφόρο γιατί υπάρχουν ενδείξεις.
Υπερ-εκτιμημένο γιατί κάποιοι πίσω από γραφεία πρέπει να πεισθούν να το χρηματοδοτήσουν.
Αν τελικά δουλέψει το κόβω να γίνεται σε μία με δύο δεκαετίες.
June 16th, 2008 at 4:31 pm
Μην είσαι τόσο ενθουσιώδης -ούτε με την greenpeace- και κάνε τον κόπο να διαβάσεις και το άρθρο στο οποίο παραπέμπει το slashdot… Δεν σου λέω να πας και πέρα από αυτό.
June 16th, 2008 at 4:35 pm
Καλά, δεν έχεις μάθει να κρατάς μικρό καλάθι στις μαλακίες που ανακοινώνονται κάθε λίγο ως άμεσα διαθέσιμες στην αγορά και με ένα τόνο hype από πάνω —και μάλιστα κάτι που προβάλλει το SlashDot.
(π.χ. που είναι το φθηνό, μαζικό, holographic storage που η IBM και καμμιά δεκαριά άλλοι θα ετοίμαζαν από δεκαπενταετίας; Μάλλον μαζί με το “φάρμακο του καρκίνου” που κάθε ένα-δυο χρόνια βρίσκει κάποιος έλληνας ερευνητής του εξωτερικού στις ειδήσεις.)
Ιδιαίτερα όταν τα μεταλλαγμένα έχουν άλλα προβλήματα —ιδιαιτέρως τα “γεννητικά τροποποιημένα βακτηρίδια” (μπρρρ). Καλά, έστω ότι τις γκρίνιες των οικολόγων δεν τις ακούς, από την δυστοπική επιστημονική φαντασία δεν έμαθες τίποτα;
Πόσα και πόσα “καταπλητικά” σκευάσματα των φαρμακευτικών και των χημικών δεν αποδείχθηκαν επικίνδυνα και αποσύρθηκαν δεκαετίες μετά την εισαγωγή τους —από την thalidomide εως το DDT και τα asbestos. Απλά τα προϊόντα της βιοτεχνολογίας θα έχουν ακόμα περισσότερες επιπτώσεις —και κατασκευάζονται σε ακόμα προχειρότερη εποχή, του στυλ χώστους φράγκα να το εγκρίνουν.
Επίσης: Another important short term factor is the agrofuel boom. Agrofuel crops compete for planting area with food crops and cattle pasture. In the Philippines, for example, the government has signed agreements that commit an area to be planted to agrofuels that is equivalent to fully half of the area planted to rice, the mainstay of the country’s diet. We really ought to label feeding automobiles instead of people as a crime against humanity.
June 16th, 2008 at 5:30 pm
τι να πώ.
αφού δεν “έπιασαν” όλα τα υπόλοιπα(αιολικά, υβριδικά, πυρηνικά, κτλ.) ίσως αυτό το αφήσουν οι μεγιστάνες των καυσίμων να αναπτυχθεί αν δούν και τους συμφέρει.
June 16th, 2008 at 10:06 pm
whatcouldpossiblygowrong
June 16th, 2008 at 10:35 pm
Μεταφέρω, τζαίη, ΑΥΤΟΥΣΙΟ ένα κριτικό σχόλιο ενός φίλου μέσω Skype:
oraio akougete kai ti ginete an afto to baktirio bgei sti fisi kai arxisi na troei oti einai organiko iliko (zarzabatika dendra klp)?
June 17th, 2008 at 1:55 am
Μ’εκείνο το υδρογόνο τι έγινε τελικά, ξέρει κανείς; Αν και μη ειδικός ελπιδοφόρο μου φάνηκε.
Τεσπα όλο αυτό το τουρτουλούκι μου φαίνεται κόντρα-σπέκουλα στη σπέκουλα των χρηματιστών.
June 17th, 2008 at 2:16 am
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7456141.stm
June 17th, 2008 at 2:31 am
Wow!
June 17th, 2008 at 9:34 am
ares mares koukounares. to udrogono apaitei kata thn paragwgh tou perissoterh energeia apo oso dinei otan to kaime. eleu8ero sth fush den uparxei. gia ta epomena 50-100 xronia eimaste kollhmenoi me tous HC. dhladh me thn nuclear.
twra bakthria klp, eidwmen. milame gia dekaeties ereunas pantws.
June 17th, 2008 at 12:54 pm
μακάρι να το δούμε και στην πράξη, να διαψευστεί και το /. επιτέλους…
June 17th, 2008 at 1:05 pm
Ολιγον ΟΤ, αλλά βρίσκω διασκεδαστικό το πώς η καύση του ηυδρογόνου + οξυγόνου θεωρείται zero-emission!
Zero carbon emission, maybe, αλλά ας μην ξεχνάμε οτι σαν “αέριο θερμοκηπίου” ο ατμός είναι πολλάκις χειρότερος απο το CO2, χειρότερος και από το μεθάνιο IIRC, οπότε έχουμε βαρβάτα γλέντια εν όψει!
June 17th, 2008 at 1:05 pm
Καλή φάση προσωρινά είναι ένα prius με μπαταρία λιθίου. Η exxon φαίνεται να το προσπαθεί πολύ.
http://www.exxonmobileurope.com/Corporate/news_opeds_20071220_chargingahead.aspx
June 17th, 2008 at 1:20 pm
“Ω Θεε μου Θεε μου” -που’λεγε η Δαμανάκη και που λέω κι εγώ το άθεο.
Στην επόμενη παπάρα της εβδομάδας κάντε αφιέρωμα στο παραπάνω δικό σας σχόλιο. Γιατί τι άλλο απο παπάρα είναι η χρήση της λέξης “asbestos” για το υλικό που έχει το ελληνικότατο όνομα “αμίαντος’;
Οσο για την άλλη παπάρα περί απόσυρσης της θαλιδομίδης,αυτή χρησιμοποιείται με θετικά αποτελέσματα τόσο στην αντιμετώπιση καρκίνων όσο και στη θεραπεία της λέπρας.
Κι όσο για το DDT, οι ταλαίπωροι αφρικανοί επιστρέφουν σε αυτό προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα κουνούπια-φορείς της ελονοσίας καθώς όλα τα άλλα μέσα που προτείναν οι δυτικοί στάθηκαν ανίκανα να αντιμετωπίσουν την εξάπλωση τους. Προφανώς θα προτιμάτε ένα εκατομμύριο άνθρωποι να αποδημήσουν για την αιώνια ζωή από το να χρησιμοποιηθεί η μυσαρή τεχνολογία για να σωθεί η εγκόσμια ύπαρξή τους… αν είναι έτσι, τι να σας πω…
June 17th, 2008 at 1:34 pm
ααα η Greepeace με το κάρμπον μας τα έχει ζαλίσει οπότε καλά να πάθουνε.
June 17th, 2008 at 1:38 pm
ναι μόνο που αυτές οι δεκαετίες είναι πίσω, οι τύποι έχουν ήδη working prototype και σε 2 χρόνια θα έχουν μονάδα παραγωγής. Νομίζω η παγίδα είναι αυτό το $50/bbl, απ’ όσο ξέρω το κόστος εξόρυξης δεν ξεπερνάει τα 10$/bbl. Από την άλλη μπορείς προφανώς να έχεις μονάδα παραγωγής όπου γουστάρεις που σημαίνει α) κάπου μακριά από γιαχαμπίμπηδες, μαφιόζους και λοιπά κατακάθια β) κάπου κοντά στο δυιλιστήριο, δηλαδή απίστευτα μικρό κόστος μεταφοράς σε κάθε περίπτωση.
June 17th, 2008 at 1:43 pm
Μα δεν είπα πουθενά ότι είναι έτοιμο για την αγορά, πόσο μάλλον για να αντικαταστήσει μαζικά το φυσικό πετρέλαιο. Από την άλλη, επειδή *διάβασα* το άρθρο στο οποίο παραπέμπει το /.,
1) Η σημαντική έρευνα είναι *πίσω*, όχι *μπροστά*.
2) Ούτως ή άλλως δε μιλάμε για κάτι διαστημικό, δε διαφέρει και πολύ από αυτό που κάνουν τα κανονικά βακτήρια στα πρώτα στάδια της δημιουργίας του κανονικού πετρελαίου.
3) Η παγίδα κατά τη γνώμη μου είναι το κόστος των $50/bbl (στην εξόρυξη αν δεν κάνω λάθος το κόστος είναι μικρότερο από $10/bbl)
4) Θέμα του άρθρου μου είναι ΒΑΣΙΚΑ ότι η λύση για έναν από τους Μπαμπούλες της Greenpeace φαίνεται να έρχεται από τον έτερο Μπαμπούλα. Αυτό το βρίσκω απίστευτα διασκεδαστικό και απόδειξη ότι ο θεός έχει χιούμορ (σε αντίθεση με το κωλόπαιδο στη διαφήμιση της Greenpeace).
June 17th, 2008 at 4:41 pm
Ο ατμός δεν μπαίνει στο ισοζύγιο με τον ίδιο τρόπο με τον CO2 και τα υπόλοιπα. Βλ. εδώ για μια εκλαϊκευτική εξήγηση.
Αλλά κάτι τέτοια κόλπα, που πουλάνε μαγικές λύσεις για να προσελκύσουν επενδυτές τα κοιτάζω με κάποια επιφύλαξη, άλλωστε δεν είναι οι μόνοι που παίζουν με κυτταρίνες κττ στην πιάτσα. Επίσης τα τεχνικά στοιχεία της υπόθεσης δεν τα έχω βρει από μη-δελτίο τύπου, οπότε δεν έχει κυκλοφορήσει και η τυχόν κριτική.
Το κόστος εξόρυξης για το πετρέλαιο κυμαίνεται από ~3$ αν δεν απατώμαι στην Αραβία και τα πέριξ, σε >>50 σε πολικές περιοχές. Όπως και νάχει την τιμή του προϊόντος το καθορίζει η προσφορά και η ζήτηση, όχι το κόστος εξόρυξης.
June 17th, 2008 at 5:19 pm
to an h ereuna einai pisw h mprosta 8a to doume otan diabasoume ta paper. thermodunamika oti kalutero exoume na kanoume ta epomena 50-100 xronia einai na kaime HC. otan 8a parousiastei mia thermodunamikh analysh tou olou fainomenou paragwghs energeias apo bakthridia 8a sou pw an a3izei. ws dia mageias pantws den emfanizetai petrelaio. opote plhrwnw parapanw energeia apo oso pairnw = kaiw kapou petrelaia.
allo to 8ema: “opa mporw na to kanw kai etsi ” kai allo to 8ema etsi paragw apodotika energeia. mporoume ama 8elete na paroume tous mege8untikous mas fakous kai na sugkentrwnoume hliaxtides panw apo mprikia. polu green alla teleiws inefficient.
ta prius mius klp apla meta8etoun tis eu8unes twn morfwmenwn plousiwn agglosaxonws sta white trash strwmata pou kaine petrelaio me to galoni. gia rwta kana eidiko ti 8a ginei ama ta paragoume mazika (=gia olous) poso petrelaio parapanw 8a kaime gia to kainourgio susthma metaforas mas (to basismeno sthn texnologia tou prius).
June 17th, 2008 at 6:49 pm
Μα γιατί τέτοια μανία με την Γκρινπίς;
June 17th, 2008 at 7:42 pm
Γιατί τι άλλο απο παπάρα είναι η χρήση της λέξης “asbestos” για το υλικό που έχει το ελληνικότατο όνομα “αμίαντος’;
Περιττή χρήση αγγλικού όρου.
Παπάρα πάντως όχι —άλλος ο ορισμός της “παπάρας της εβδομάδας” όπως θα καταλάβαινες διαβάζοντας το ιστολόγιο μου.
Οσο για την άλλη παπάρα περί απόσυρσης της θαλιδομίδης,αυτή χρησιμοποιείται με θετικά αποτελέσματα τόσο στην αντιμετώπιση καρκίνων όσο και στη θεραπεία της λέπρας.
Kι όσο για το DDT, οι ταλαίπωροι αφρικανοί επιστρέφουν σε αυτό προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα κουνούπια-φορείς της ελονοσίας καθώς όλα τα άλλα μέσα που προτείναν οι δυτικοί στάθηκαν ανίκανα να αντιμετωπίσουν την εξάπλωση τους.
Και ο αμίαντος χρησιμοποιείται ακόμα —για ειδικούς σκοπούς. Όμως *συγκεκριμένες* χρήσεις του έχουν απαγορευτεί. Αντίστοιχα απαγορεύτηκε η Θαλιδομίδη.
Βρίσκεις ενδιαφέρον στο να εντοπίζεις περιφερειακές και ειδικές χρήσεις ενός προϊόντος για να δείξεις ότι τάχα δεν απαγορεύτηκε ποτέ ή δεν βρέθηκε επιζήμιο όπως έγραψα;
Του επιπέδου, “η μορφίνη απαγορεύεται”, “μα τι λες, εδώ χρησιμοποιείται στα νοσοκομεία”…
Είναι σημαντικό να ξεχωρίζουμε το κύριο από το δευτερεύον.
Προφανώς θα προτιμάτε ένα εκατομμύριο άνθρωποι να αποδημήσουν για την αιώνια ζωή από το να χρησιμοποιηθεί η μυσαρή τεχνολογία για να σωθεί η εγκόσμια ύπαρξή τους… αν είναι έτσι, τι να σας πω…
Όχι, “προφανώς” προτιμώ να μην αποδημήσουν από την ζωή εκατομμύρια άτομα επειδή διάφοροι αποφάσισαν για εμπορικούς ή άλλους λόγους να πλασάρουν επικίνδυνη τεχνολογία χωρίς επαρκείς ελέγχους ή *παρά* τους ελέγχους.
June 17th, 2008 at 8:51 pm
“to an h ereuna einai pisw h mprosta 8a to doume otan diabasoume ta paper.”
Το αν είναι η έρευνα μπροστά ή πίσω θα το δείξει η πράξη και μόνο η πράξη.
Όχι τα papers. Αυτοί η ακαδημαϊκισμοί μας έφαγαν.
June 17th, 2008 at 8:58 pm
Και η πράξη μας δείχνει ότι μέλλον έχουν οι μεταβατικές λύσεις.
Απ’ τους HC στο υδρογόνο ή δεν ξέρω πού μέσα σε μια νύχτα, είναι όνειρο μες το παιδικό μυαλό κάποιου που θέλει τον κόσμο εικόνα και ομοίωση του desktop του. (Διότι δεν έχει δει κάτι άλλο μέχρι σήμερα).
June 17th, 2008 at 9:06 pm
Θα ήθελα να γράψω πολλά αλλά έκανα το λάθος να μπω πρώτα στο μπλόγκ του σεβασμιώτατου. Κόλλησα και διάβασα και τα 140 σχόλια.
Συγχαρητήρια .
Stand up commedy και μαλακίες…(αυτό είναι και τζάμπα).
Θα τα ξαναπούμε.
Τώρα πάω να τηλεφωνήσω σε μία φίλη που πέθανε ο πατέρας της.
Μάλλον ήταν τιμωρία εκ των άνωθεν επειδή τον προηγούμενο μήνα η κοπέλα τέλεσε πολιτικό γάμο.
Δεν το είχα καταλάβει η χαζή.
Θα την ενημερώσω αμέσως.
Αυτό το σχόλιο (”Επειδή συνήθως καί πρός παραδειγματισμό τήν πληρώνουν συνήθως οί πρώτοι πού ξεκινάνε ανομίες, όπως την πλήρωσε η κόρη τού Δημάρχου σε κάποιο νησί ( πάλι τής 12νήσου) πού έκανε πρώτη πολιτικό γάμο στήν Ελλάδα καί μετά πέθανε κι΄ αυτή καί τό παιδί της πράγμα πού τα ΜΜΕ το απέκρυψαν…)γι΄ αυτό πολύ ”
πρέπει να μείνει στην ιστορία.
Μου επιτρέπεις να τον λινκάρω κάποια στιγμή, έτσι?
June 17th, 2008 at 10:06 pm
το μελλον κυριοι ειναι η ψυχρη συντηξη που κρατανε επτασφραγιστο μυστικο
κι οι μηχανες χατσισον
June 18th, 2008 at 12:02 am
Χρησιμο link, thanks!
Θα το ψάξω λιγάκι, νομίζω οτι πολλά έχουν να ειπωθουν ακόμα επι του θέματος…
June 18th, 2008 at 7:13 am
ποιοι??ποιοι?????
June 18th, 2008 at 10:04 am
@x
?
June 18th, 2008 at 10:08 am
Το μόνο που στ’ αλήθεια θα αντικαταστήσει το πετρέλαιο είναι το πετρέλαιο από τις εγκαταστάσεις που ετοιμάζονται να εξορύξουν τα oil sands της Αλμπέρτα και ο μόνος που θα συνεχίσει να τον πίνει και μάλιστα άσχημα θα είναι η Ευρώπη.
June 18th, 2008 at 2:56 pm
@maintanos:
!@#%^$ & *(!%#{
June 18th, 2008 at 3:39 pm
http://en.wikipedia.org/wiki/Hutchison_effect#Hutchison_effect
June 18th, 2008 at 6:56 pm
Ναι μόνο που αυτό δεν είναι unusual phenomenon, είναι perfectly plausible biochemical engineering.
Αν ήσασταν πραγματικά σκεπτικιστές (εννοώ αν είχατε φτάσει σε σοβαρό level γιατί φυσικά και επικροτώ το σκεπτικισμό ακόμα και αν είναι εκτός θέματος) πρώτα απ’ όλα θα αμφισβητούσατε τον ισχυρισμό ότι υπάρχει η παραμικρή περίπτωση όλοι μαζί να αθροίζετε το 1/1000 του σκεπτικισμού μου.
June 18th, 2008 at 7:36 pm
Το “υπάρχει η παραμικρή περίπτωση όλοι μαζί να αθροίζετε το 1/1000 του σκεπτικισμού μου” είναι ερώτημα, όχι ισχυρισμός.
Ισχυρισμός είναι το “όλοι μαζί αθροίζετε το 1/1000 του σκεπτικισμού μου”.
June 19th, 2008 at 9:15 am
Ακόμη δεν έχεις καταλάβει ότι ο αριθμός αυτός είναι τιμή πώλησης, και όχι κόστος; Καθώς αυτό και μόνο ενδιαφέρει τον αμερικανό; πόσο ακρίβυνε, δηλαδή, το γαλόνι η βενζίνη; (ασχέτως, αν στον υπόλοιπο κόσμο ακριβαίνει χρόνια τώρα…)
June 19th, 2008 at 9:16 am
το strong δεν έκλεισε γιατί δεν είχε slash
June 19th, 2008 at 6:32 pm
α ωστε σκεπτικισμος ειναι αυτο που υποδυεστε, βατραχε?
June 19th, 2008 at 7:37 pm
aha, skeptikismos! Toy eidoys “petame mia malakia, etsi gia na tarakoynisoyme ta nera kai na metrame tis antidraseis”. Poly psychoboro moy fainete ayto.
June 20th, 2008 at 6:45 am
@Επισκέπτη
πρόσεξε ότι χρησιμοποιεί τη λέξη “αθροίζω” αντί π.χ του “υπερβαίνω”. Άρα θέλω να πιστεύω ότι δίνει ελπίδες αμυδρές όλοι εσείς (αυτοί whatever) να αθροίζετε (-ουν) το 5 τοις χιλίοις
June 20th, 2008 at 10:36 am
Εεεμμ
Χουμ γκούχ…
Πάντως αρνητικός κύκλος άνθρακα δεν μπορεί να υπάρξει εκτός και αν απομένει ένα στερεό ανθρακικό κατάλοιπο και θάβεται (ή εκτοξεύεται στον ήλιο) ώστε να μην οξειδωθεί…
Δυστυχώς παρότι δεν είμαι ιδιαίτερα θετικά προσκείμενος στην greenpeace, και πεθαίνουμε από το διοξείδιο, αλλά και τα μεταλλαγμένα (τρόφιμα και εν γένη όσα φεύγουν από ελεγχόμενο περιβάλλον) μας δυσκολεύουν τη ζωή και μπορεί να μας σκοτώσουν γρηγορότερα από το διοξείδιο
June 20th, 2008 at 3:21 pm
Είναι ενδιαφέρον ότι η ώρα του προτελευταίου σχολίου σου είναι προγενέστερη του “ισχυρισμού” του j95. Αυτό δίνει ελπίδες μάλλον και σε σένα συν τοις άλλοις.
June 20th, 2008 at 3:53 pm
@ Darthiir the Abban
εεεερμ τα τροφιμα που αναφερεσαι ειναι γενετικα τροποποιημενα και οχι μεταλαγμενα.
June 20th, 2008 at 4:11 pm
Άλλαξε ο μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς…
June 20th, 2008 at 4:43 pm
@ Darthiir the Abban
Μαλιστα. Δεν ξερω αν ειναι απλη αγνοια η αδιαφορια, μαθε ομως πως ειναι αλλο πραγμα η μεταλλαξη και αλλο η γενετικη τροποποιηση. Η μεταλλαξη ειναι μια ΦΥΣΙΚΗ διαδικασια κατα την οποια αλλαζει η αλληλουχια των νουκλεοτιδιων στον Γενετικο Μηχανισμο. Οι λογοι δε ποικιλουν, απο απλο λαθος στην αντιγραφη μεχρι ιογενεις παραγοντες, εκθεση σε υπεριωδη ακτινοβολια κτλ κτλ. Επισης μηπως μπορεις να μου πεις πως ακριβως μας σκοτωνουν τα Genetic Modified φαγητα?
June 20th, 2008 at 6:33 pm
Ελπίζω να είσαι καθηγητής, αλλιώς είναι εντελώς άτοπη η προστακτική “μάθε”…
June 20th, 2008 at 9:44 pm
@ Darthiir the Abban
Μαλιστα…. Δεν ειμαι καθηγητης και σου ζητω συγνωμη που σε προσεβαλα.
Τωρα που σου ζητησα δημοσια συγνωμη, θα μπορουσες να μου απαντησεις σε αυτο που σε ρωτησα?
June 21st, 2008 at 6:27 am
όχι.
το πραγματικά ενδιαφέρον θα ήταν αν το “προτελευταίο” σχόλιό μου είχε ώρα μεταγενέστερη του “ισχυρισμού” του j95 χωρίς να είναι τύπου nested
June 21st, 2008 at 10:09 am
Γαμώ τα power games σας γαμώ.
Ο κλασικός ελληνάρας. Αντί για problem solving νοιάζεται για αρχηγηλίκια.
June 21st, 2008 at 4:29 pm
Episeis, gia osoys endiaferontai, yparxoyn kai bakthridia poy paragoyn xriso. Yparxei mia theoria poy leei oti oi flebes xrysoy etsi dimhoyrghthikan. to kalytero apo ola einai, oti ayta ta bakthridia einai fysika, den einai genetika tropopoihmena. Speysete
June 21st, 2008 at 6:28 pm
Ω δεν τίθεται ζήτημα, συμβουλή ήταν
Πάντως, αφού ενδιαφέρεσαι, και μιας και έκανες τον κόπο να αναφέρεις τον ορισμό (και μόνο) της μετάλλαξης, μπορείς να κάνεις το ίδιο και για την γενετική τροποποίηση, να βρεις τις διαφορές ανάμεσα στους ορισμούς και μετά να αναφέρεις και τους λόγους για τους οποίους η δεύτερη (που σε ενδιαφέρει) πιστεύεις ότι δεν επιφέρει αρνητικές συνέπειες σε οργανισμούς για τους οποίους θα αποτελέσει τρόφιμο ο γενετικά τροποποιημένος οργανισμός. Και όλα αυτά φυσικά με την ανοχή του οικοδεσπότη, μιας και ξεφύγαμε από το θέμα του…
June 21st, 2008 at 9:25 pm
@Darthiir the Abban
Μπορω να σου αναφερω αν θες και τον ορισμο της γενετικης τροποποιησης και μπορω να αναφερω επισης πολλες ενστασεις σχετικα με το θεμα. Αυτο που δεν εχω να σου αναφερω (ισως γιατι δεν υπαρχουν?) στατιστικες που να σχετιζουν γενετικα τροποποιημενα τροφιμα με παθογενεις καταστασεις. Θα σου ηταν ευκολο να μας παραπεμψεις καπου (εκτος της Greenpeace) οπου να βρουμε στοιχεια σχετικα με το κακο που αποδεδειγμενα κανουν τα GM crops (αναφερω τον αγγλικο ορο για συντομια….
)
June 22nd, 2008 at 2:08 pm
Δεν υπάρχει αρκετή βιομάζα, τι θα ‘τρώνε’ τα βακτήρια;
Ό,τι γίνεται τώρα με την αιθανόλη που παράγεται από το καλαμπόκι (εκχερσώσεις δασών για καλλιέργεια, άνοδος τιμών στο τρόφιμο καλαμπόκι) θα γίνει και μ’αυτά?
Και μήπως τώρα πώς προκύπτει η αιθανόλη; Ζύμωση -> ζυμομύκητες και κάποια βακτήρια.
Aν προλάβουν υψηλές τιμές πετρελαίου μπορεί και να κονομήσουν κάτι. Μετά για λάμπες πετρελαίου καλά θα είναι.
June 22nd, 2008 at 3:07 pm
Αν και γενικά συμφωνώ, δεν είναι κακό να υπάρχει και ένα ιστολόγιο προσανατολισμένο υφολογικά (όχι οπωσδήποτε και θεματολογικά) στα power games. Το στίγμα άλλωστε δίνει και ο οικοδεσπότης αφού έχει ισχυριστεί ότι δεν τον ενδιαφέρει να πείσει όσους έχουν αντίθετη άποψη αλλά να τους κάνει να πάθουν εγκεφαλικό από την τσαντίλα τους. Αν και οι θέσεις του είναι διανθισμένες με γραφικούς χαρακτηρισμούς που εύκολα κάνει κάποιον να αναρωτιέται μήπως αυτοί είναι τελικά που υπογραμμίζουν αυτά που αυτές (οι θέσεις) καθεαυτές δε μπορούν, ωστόσο, ότι κάνει τέλος πάντων το κάνει καλά.
Επομένως, ζητώ συγγνώμη πρωτίστως από τον ίδιο για το offtopic και να τον ευχαριστήσω που μπήκα στη διαδικασία εξ αιτίας του να ενημερωθώ για κάποια πράγματα που δε γνώριζα.
June 23rd, 2008 at 11:22 am
ΟΧΙ, δεν νομίζω ότι υπάρχει εδώ, στο μπλογκ του j95, κίνητρο για “power-game”, και μπορώ να στο αποδείξω μάλιστα.
Πρώτα-πρώτα, αν υπήρχε τέτοιο πράγμα (σαν αυτοσκοπός) τότε θα είχε συγκρουστεί και με μένα (που μερικές φορές τα παραλέω κι εγώ -χεχε) και με πάρα πολλούς άλλους.
Δεύτερον, το ΔΕΔΗΛΩΜΕΝΟ κίνητρο να _τσιγκλάει_ όσους έχουν (κατά τη γνώμη του) λανθασμένες απόψεις, μέχρι του σημείου να παθαίνουν “εγκεφαλικό” (υπερβολή βέβαια) από την τσαντίλα τους αναφέρεται κυρίως σε φανατίλες και δογματικούς (και μάλιστα… ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ τους κάνει). Και μάλιστα τους κάνει ΕΛΑΧΙΣΤΟ κακό διότι παίζει 100% τίμια. Δηλαδή, ούτε λογοκρίνει σχόλια, ούτε τα πετσοκόβει, ούτε βρίζει (τουλάχιστον πρώτος), ούτε συκοφαντεί. Αν δεις ΚΑΤΩ από την επιφάνεια του ΣΤΥΛ, είναι και πολύ κύριος.
Ενώ… κάτι άλλες “προοδευτικές” προσωπικότητες, σουπιές, καλαμάρια, χταπόδια, χάνοι, εύστροφες πέστροφες… κλπ.
(ονόματα δε λέμε) σε σφάζουν πισώπλατα και με το γάντι, χωρίς ΟΥΤΕ ΚΑΝ να φανούν “εξτρεμιστές”.
Εγώ δεν συμφωνώ πάντα με τον τζαίη, αλλά δεν είδα να μου προκαλεί νευρικό κλονισμό όποτε διαφώνησα. Μια ανανέωση νευρικών κυττάρων να σκέπτονται πιο καλά, ΝΑΙ, μπορεί…
Το “κλειδί” για να καταλάβεις τον τζαίη, το έχεις ΗΔΗ. Αφού… ΗΔΗ συμφώνησες και απλώς σε πείραξε το φλογιστερό στυλ!
Μα… αυτό είναι το καυτό τσίλι, που κάνει το φαγητό νόστιμο.
Ενα άλλο “κλειδί” είναι το ότι ο τζαίη χτυπάει προκαταλήψεις, όχι απαραίτητα τις ιδεολογίες εκείνων που τις έχουν. Π.χ. δεν έχει κάνα πρόβλημα με την οικολογία σαν ιδέα, ανεξάρτητη από συγκεκριμμένους (κολλημένους) οικολόγους. Ετσι θα δεις ποστ π.χ. κατά της διαφήμισης της Greenpeace. Αυτό καθόλου δεν σημαίνει ότι είναι κατά της οικολογίας. Απλά του τη δίνει η συγκεκριμμένη οργάνωση για συγκεκριμμένους λόγους. κλπ.
Ελπίζω ότι βοήθησα.
Ααα… ξέχασα, ένα τρίτο κλειδί είναι ότι ο τζαίη είναι ΕΝΤΕΛΩΣ αδιάφορος σε επαίνους, κολακείες ή και (καλοπροαίρετες) δικηγορίες. ΟΥΤΕ ΚΡΥΟ ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΗ, μιλάμε. (για να ξηγιέμαι)
June 23rd, 2008 at 1:04 pm
Με απογοητεύεις.
Στατιτικές;
Χπφφφφ…
Αποδείξεις ότι η γενετική τροποποίηση έχει ήδη οδηγήσει τη φύση σε νέες ισορροπίες και μάλιστα όχι όπως προβλέψαμε και ευχόμασταν, δυσκολεύοντάς μας ήδη τη ζωή, υπάρχουν πολλές. Ξεκινάμε από τους ιούς, τα ζιζάνια, τα μικρόβια κοκ. Δεν χρειάζεται παραπομπή για την καθημερινή ενίσχυση όλων των στελεχών που προσπαθούμε να πολεμήσουμε.
Εντελώς χαζό να παραβλέπουμε τις αποδείξεις και τους μηχανισμούς και να καταφεύγουμε εθελοτυφλώντας σε στατιστικές για να μη δεχόμαστε το αυταπόδεικτο. Οι στατιστικές μου θυμίζουν αμερικανική εταιρεία τσιγάρων ή κατασκευής βομβών…
Επίσης δεν ξέρω αν το πρόσεξες, αλλά δεν στηρίζω την γκριν πις με κανέναν τρόπο, ούτε και ενημερώνομαι για τα λεγόμενα και τις δράσεις της.
June 23rd, 2008 at 2:43 pm
@Darthiir the Abban
Καλα ολα αυτα που λες αλλα θα ηθελα ενα παραδειγμα γενετικα τροποποιημενου οργανισμου που την επεσε στην φυση. Οσο για αυταποδεικτες αληθεις τι να πω. Καποτε ηταν αυταποδεικτο πως η γη ειναι επιπεδη…..
June 23rd, 2008 at 3:42 pm
Καταλαβαίνω…